Assistent med entreprenörsanda

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Academic Work söker för Ardos räkning en assistent. Ardo är ett internationellt företag verksamhet i ett 50-tal länder och i Sverige har en Country Manager allt ansvar och han behöver få avlastning. Vi söker därför efter en självgående och driven person som kan vara behjälplig till honom.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Ardo. I nuläget är tjänsten en deltidstjänst på 60 % i ett år framåt men på sikt finns det möjligheter till en heltidstjänst för rätt person.
Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.

Arbetsuppgifter

Som assistent kommer du att arbeta med stöttning av Country Manager i flera olika typer av sysslor. Eftersom denna personen reser mycket är kontoret idag ofta obemannat vilket innebär att du kommer få ta stort eget ansvar. Rollen innebär mycket kundkontakt och att du är behjälplig där det kan behövas.

Du kommer till exempel att:

* Ha kontakt med kunder, både i Sverige och internationellt

* Följa upp order och leveranser

* Hantera produktspecifikationer och ceritifikat

* Planera och genomföra lokala mässor

Detta är en utmärkt möjlighet för dig som som har ett flexibelt schema och vill ha en ansvarstagande roll inom en spännande organisation med internationell prägel. Du får chansen att arbeta med flera olika delar, både med kundkontakt och administration, samtidigt som du får lära dig mer om livsmedelsbranschen. För rätt person finns goda möjligheter till ett långsiktigt samarbete.

Vi söker dig som:

* Är studerande eller har en annan sysselsättning på deltid med ett flexibelt schema

* Har hunnit samla på dig ett par års arbetserfarenhet

* Utöver svenska har goda kunskaper i engelska då du kommer att ha kontakt med internationella kollegor och kunder

Det är meriterande om du har erfarenhet från grossist-, handels- eller tradingverksamhet och om du arbetat i ett mindre företag tidigare. Vidare är det meriterande om du talar ytterligare något språk än svenska och engelska.

Till denna tjänst fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du trygg i dig själv, har god simultankapacitet och tycker om att jobba på en arbetsplats där det händer mycket. Eftersom tjänsten innebär stort eget ansvar och du kommer att driva egna projekt är det viktigt att du tycker om att komma med egna idéer och är lösningsorienterad. Vidare är du positiv och flexibel då arbetstider och omfattning kan variera.

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Säk tjänsten via sts03@academicwork.se. Ange gärna annonsid i ditt mail.

START: Mitten av maj

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Deltid, 60 %

UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider, 9-16

PLATS: Täby, 5 minuters promenad från Roslags-Näsby station

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024