Assistent, Rönnowskolan Åhus

Arbetsbeskrivning

BUF:2015:258


Barn- och Utbildningsförvaltningen
I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg.
Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning.

Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!

På skolområde Södra är vi 9 administrativa assistenter. På varje expedition sitter en administrativ assistent och en ekonomiassistent. Rönnowskolan är en F-9 skola i centrala Åhus med ca 550 elever och ca 70 anställda. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer.


Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent kommer du att samarbeta med rektorer, administrativ chef och med berörd personal.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att arbeta i Procapita med placeringar av elever i förskola, skola och fritids, administrera elevuppgifter och betyg, handlägga statistikuppgifter, mm.

Du är vårt ansikte utåt med placering på Rönnowskolans expedition där du tar emot inkommande besök, telefonsamtal och handhar administrativa uppgifter på skolan. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer
Du som söker har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot administration. Du har erfarenhet av administrativt arbete och har förmåga att snabbt komma in i olika datamiljöer.

Du har god datorvana, gärna inom Word och Excel. Erfarenhet och kunskap av verksamhetssystemet Procaptia är meriterande. Vi ser gärna att du har kännedom om kommunal verksamhet.

Som person är serviceinriktad, noggrann och har god samarbetsförmåga.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Helena Back, Administrativ chef, 0733 13 47 03

För facklig information, ta kontakt med
Susanne Ögren, Vision, 044-13 46 50.

Sista ansökningsdatum
2015-06-12

Övrigt
När sökande erbjudits anställning ska den som ska arbeta eller på andra sätt verka inom vissa skollagsreglerade verksamheter visa ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen.

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024