Assistent sökes till kundtjänst, Hjälpmedelscentrum Halmstad

Arbetsbeskrivning

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Förvaltningen Ambulans, diagnostik och hälsa är länsövergripande och omfattar cirka 1100 medarbetare. Utifrån Region Hallands vision ”Bästa livsplatsen” verkar Ambulans, diagnostik och hälsa för en god hälsa hos befolkningen. Våra medarbetare är nyckeln till att bedriva en verksamhet med hög kvalitet. Vår utgångspunkt är alltid patienten och den halländske medborgaren.

Inom Hjälpmedelscentrum finns en samlad och bred kompetens såväl medicinskt som tekniskt. Uppdraget innebär att genom utprovning, anpassning, och underhåll av hjälpmedel underlätta vardagen för personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar med såväl information, utbildning, utprovning, inköp, lagerhållning, rekonditionering och teknisk service av hjälpmedel. Verksamheten omfattar hela länet.

ARBETSUPPGIFTER
Som assistent i kundtjänst kommer du framförallt att arbeta med att ta emot telefonsamtal från våra kunder som behöver information och generella råd kring hjälpmedel och hjälpmedelshantering. I arbetsuppgifterna ingår även att ta emot besökare, administrera fakturor och hjälpmedelsförskrivningar vilket kräver ett nära samarbete med alla enheter inom verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha avslutat studier på gymnasialnivå. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet av arbete i kundtjänst samt har kunskap om hjälpmedel och hjälpmedelshantering. Då du kommer att ha mycket kontakt med kunder krävs mycket goda kunskaper i Svenska språket i både tal och skrift. Har du som söker goda kunskaper i engelska är detta en fördel.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper; du är lyhörd och visar respekt för människors olikheter. Vidare ser vi också att du bidrar till att skapa en god laganda i arbetsgruppen, genom att visa intresse och förståelse för andra och genom att ge och ta emot feedback. Det är viktigt att du gillar att ge god service samt värnar om kvalité, trots arbete i en miljö som periodvis kan vara hektisk.

Du som söker ska ha grundläggande datorkunskaper. Det är meriterande med erfarenhet av programmen Sesam, Agresso och TeleQ.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Vi kommer att genomföra intervjuer under annonseringstiden.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef, Logistik Sofia Väldesjö
035-16 43 50
Vision Maarit Kaasinen
035-16 43 26
SACO Ola Larsson
035 - 16 43 21
Kommunal Marita Johansson
035-13 13 42
Avdelningschef Henrik Lindstedt
035 - 16 43 42
Hjälpmedelstekniker Ola Gordon
035-16 43 00
Hjälpmedelstekniker Peter Johansson
035-16 43 00
Avdelningschef konsulenter och kundtjänst Birgitta Magyar
035-16 43 45
Hjälpmedelskonsulent Birgitta Johansson
035-16 43 03
Avdelningschef Birgitta Magyar
035-16 43 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Halland, Hjälpmedelscentrum Kungsbacka
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Timlön
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning till 2017-09-30. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 15 september 2016

Besöksadress

30185 Halmstad
None

Postadress

Box 517
Kungsbacka, 30185

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024