Assistent som utredningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vikariatsanställning som assistent med placering på funktionen som utredningsadministratör .

Polismyndigheten i Kronobergs län söker assistent med placering på funktionen som administratör utredare (även kallad inre befälsassistent) med placering i Växjö. Tjänsten är en vikariatsanställning.

Vid Polismyndigheten i Kronobergs län arbetar omkring 400 medarbetare, varav drygt 300 är poliser och ca 100 är civilanställda. Myndigheten bedriver ett samarbete med Polismyndigheten i Kalmar län och myndigheterna har bland annat gemensam länspolismästare, strategisk ledning och ledningscentral.

Till Polisens uppgifter hör bland annat att utreda brott som hör under allmänt åtal. Ett aktivt förundersökningsledarskap i nära anslutning till brottet är en framgångsfaktor för att klara upp fler brott. Inre befälet har en nyckelposition som initial polisiär förundersökningsledare genom att granska inkommande anmälningar och ärenden dygnet runt årets alla dagar.

Arbetsuppgifter
Som assistent till de inre befälen får du assistera och hjälpa dem i deras pågående arbets-uppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår:
.vissa utredningsåtgärder såsom att hålla förhör med målsägande, vittnen m.m.
.Vidare ska du ta upp brottsanmälningar och eventuellt komplettera redan gjorda anmälningar.
.Du ska även kunna hantera polishusets larmsystem, polisens olika register,
.inkommande övervakningsfilmer och foton.
.Dessutom ska du svara i telefon, lämna upplysningar och svara på allmänhetens frågor samt ta emot besök under icke kontorstid.

Därutöver ska du vara behjälplig med övriga arbetsuppgifter som finns inom brottssamordningsenheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig med lägst gymnasiekompetens eller motsvarande. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt ha goda datakunskaper. Eftersom arbetet periodvis har hög arbetsbelastning förutsätter vi att du är effektiv, stresstålig och flexibel utan att kravet på arbetets kvalitet eftersätts. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga samt förmåga att samverka på olika nivåer. Du ska lätt kunna ta till dig ny kunskap och kunna dela med dig av egna kunskaper och erfarenheter. Vi förutsätter att du är ordningsam och strukturerad i ditt arbete. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetsuppgifterna.


Övrigt
Arbetstiden är förlagd dygnet runt årets alla dagar inom ramen för periodplanerad arbetstid (treskiftslista).

Myndigheten eftersträvar en jämn fördelning av ålder och kön. Vi sätter även värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför.

Genom din ansökan godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter i våra system. Säker-hetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs innan anställning.

För ytterligare upplysningar är du välkommen att kontakta enhetschef för Brottsamordningen Bengt Almqvist tfn 010-562 27 51, eller biträdande enhetschef Henrik Jonasson tfn.
010-562 20 30.


Fackliga företrädare
Lars Nordvall, SACO-S, Tomas Stjernfeldt, OFR/P, Katarina Pettersson, OFR/S, Ehrenfried Jäschke, SEKO, samtliga nås via tfn 114 14 (Polisens växel).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten i Kronobergs Län VÄXJÖ
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Arbetstiden är dygnet runt årets alla dagar inom ramen för periodplanerad arbetstid (treskiftslista)
  • Publicerat: 12 juli 2013

Postadress

BOX 1211
VÄXJÖ, 35112

Liknande jobb


29 februari 2024

Utredningsingenjör

Utredningsingenjör

12 september 2023

Utredare till Länsförsäkringar Jönköping

2 maj 2023

Handläggare Försörjningsenheten

Handläggare Försörjningsenheten

20 februari 2023