Assistent Stockholm

Arbetsbeskrivning

Assistent Stockholm
Vi söker nu en assistent till en statlig myndighet i Stockholm. I rollen kommer du bland annat ha administrativa arbetsuppgifter där du underlättar dina framtida kollegors arbete. Har du tidigare arbetat som assistent? Tveka inte utan sök ditt framtida jobb redan idag!

Omfattning: Heltid, kontorstider, möjlighet till flex. Start snarast med en uppdragslängd på 4-6 månader med möjlighet till förläning.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att sitta på en myndighet i centrala Stockholm. I rollen som assistent kommer du bland annat hantera utlämningar av allmänna handlingar, skicka ut kallelser samt boka lokaler. För att passa i rollen ser vi att du som person arbetar självständigt samtidigt som du har lätt att samarbeta med andra. Det är viktigt att du har ett gott öga för service, har ett lösningsfokuserat arbetssätt samt att du känner dig bekväm med att prata inför andra människor.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Vara ett administrativt stöd för kollegor och chefer i kärnverksamhetens behov.
• Registrering av ärenden samt att vara med och utbilda kollegor hur diarieföring har förändrats.
• Sitta i en samordnande funktion som innefattar verksamhetsplanering, mötesplanering samt utskick av mail och brev.
• Hjälpa till administrativ när medarbetare vid myndigheten börjar alternativt slutar.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Kvalifikationer
Här behöver du:

• En avslutad gymnasieutbildning.
• Ha tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
• Goda kunskaper i MS Office.
• God datorvana.
• Goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift.
• Ett intresse av att använda och testa nya system.


Vi ser det som meriterande (ej krav) ifall du har tidigare har arbetat på en statligt myndighet samt tidigare erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem. Du har förmåga att arbeta strukturerat under stressade förhållande samt att du gillar nya utmaningar och att lära dig nya saker.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista ansökningsdag: 2019-04-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: | Sofia Åhlin | sofia.ahlin@randstad.se [ mailto:sofia.ahlin@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Martin Sjögren

Ninos Saado

Ragulan Tharmalingam, Ninos Saado, Elin Sandqvist

Linda Milve

Ellinor Hammar

Agneta Löfgren

Caroline Larsson

Martin Ogemar

Ellinor Hammar
073-0644786
Niclas Norenius Marander

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad Sweden Group AB ESKILSTUNA
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 4 april 2019

Besöksadress

Kungsgatan 18, 63220 ESKILSTUNA
None

Postadress

Kungsgatan 18
ESKILSTUNA, 63220

Liknande jobb


Administratör

Administratör

23 maj 2024

Administratör

Administratör

22 maj 2024