Assistent till bygglovsenheten

Assistent till bygglovsenheten

Arbetsbeskrivning

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård.

Bygglovsenheten är en av tre enheter inom Stadsbyggnadsavdelningen. De övriga är planenheten och kart- och mätenheten. Bygglovsteamet är ett härligt gäng som består av två assistenter, en registrator, en nämndsekreterare, tre bygglovshandläggare, tre byggnadsinspektörer, en stadsantikvarie och en bygglovschef. Enheten hanterar ärenden om bygglov, tillsyn och överträdelser, rådgivning samt ger information i byggfrågor. Vi är just nu inne i en spännande utvecklingsperiod inom digitalisering. Du kommer att få trevliga arbetskamrater som har humor och som har gott bemötande och god service som en stor drivkraft i det arbete som vi gör tillsammans. Kom och bli en del av oss under ett år!


ARBETSUPPGIFTER
Som assistent på bygglovsenheten kommer du bland annat att ta emot besökare, besvara telefonsamtal och ge information angående ärendestatus inom bygglov, kopiering m.m, diarieföra handlingar och ärenden i vårt nya ärendehanteringssystem, expediera delegationsbeslut, hantera överklaganden och kommunicera i ärenden.

Du som blir vår nya kollega får inte bara ett otroligt viktigt arbete för Ystads framtida stadsutveckling. Du kommer att ha din arbetsplats placerad i Ystads vackra stadskärna, med närhet till såväl goda kommunikationer som till vår myllrande gågata. På vår arbetsplats hjälps vi åt och vi kompletterar varandra avseende kompetens när det behövs, allt för att bidra till Ystads kommuns vision och mål.

KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning. Du har erfarenhet av samhällsbyggnad och kommunal förvaltning. Som person är du serviceinriktad med god kommunikationsförmåga såväl muntligt som skriftligt, flexibel, ansvarstagande och noggrann. Du har erfarenhet av digital utveckling. God service och gott bemötande ska vara en av dina superkrafter.
Erfarenhet av diarieföring är meriterande.

ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Molin
0709-47 71 34
Driftledare Rolf Olsson
0411-57 75 70
Fastighetschef Olof Hübner
0411-57 77 95
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67
Byggnadsinspektör Joachim Åberg
0411-57 73 32
Förvaltningschef Kerstin Wulff
0411-57 74 50
Bygglovschef Malin Gülich
0411-57 72 67 / 0411-57 72 30 (exp)
Stadsträdgårdsmästare Ulf Andersson
0411-57 72 42
Gruppledare Alex Bentervall

Planchef Anna Möller
0411-57 70 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ystads kommun, Samhällsbyggnad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Besöksadress

27180 Ystad
None

Postadress

Nya Rådhuset
Ystad, 27180

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024