Assistent till ekonomi/administration

Assistent till ekonomi/administration

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden är allt vad det rör våra förskoleplatser för barn och dess ekonomiska kontroller samt dokumentera/arkivera/registrera inköp, ledighetsansökningar, felanmälningar etc.

Det innefattar även schemaläggningsförslag, formulera brev, minnesanteckningar, upprätta protokoll etc. till Rektor och IKT-chef, ekonomi och administration.



Kvalifikationer
Som person är du ordningsam, välstrukturerad, självgående, har en god samarbetsförmåga samt ett positivt förhållningssätt. Du är noggrann, analytisk och effektiv i ditt arbete. Då rollen kommer att innefatta både kontakt med vår inre organisation, medarbetare, vårdnadshavare och barn ser vi att du är serviceinriktad och noggrann i allt du gör. Du har relevant utbildning för uppdraget och tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.

Vi söker dig som:
- Har ett par års erfarenhet av arbete med administration och/eller ekonomi.
- Har viss till bred IT-systemvana.
- Är mycket van vid Excel och förstår uppbyggnaden av mindre komplexa Excel-system. - Du behärskar MacOS och iOS
- Du har lätt för att lära dig nya rutiner och förmåga att hantera fler saker samtidigt.
- Du behärskar och kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du även behärskar Windows och Android samt har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet men det är inte nödvändigt.



Vi erbjuder
En trygg arbetsgivare, engagerad Rektor och IKT-chef, en centralt placerad arbetsplats, friskvårdsbidrag, bra lön och arbetstider.

Du kan läsa mer om oss på www.turebergsforskolor.se

Ansökan

Ansökan skall innehålla CV, personligt brev, betygskopior samt eventuellt kompletterande utbildningar. OBS! Ni kan bara bifoga totalt två filer vid ansökan, men det går bra med pdf-filer som innehåller fler sidor.





Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


16 maj 2024

Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024