Assistent till internationell affärsjuridisk byrå

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vår kund är en internationell och kvalificerad konsultverksamhet med inriktning affärsjuridik. Kontoret är beläget i centrala Göteborg.

Arbetsbeskrivning
Som assistent hos vår kund kommer du att arbeta tillsammans med ett antal jurister i en verksamhetsgrupp.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att underlätta dina juristers dagliga arbete vilket bl.a. innebär dokumenthantering, avtalsskrivning, redigering av texter, korrespondens, rese- och hotellbokningar och möteslogistik men också omfattande kontakter med såväl domstolar som klienter. Du ingår i en grupp av assistenter som du arbetar nära i olika arbetsuppgifter. Tjänsten har ett brett arbetsfält och ger utrymme för egna initiativ och självständiga arbetsuppgifter. Vi ser att du är expert på Officepaketet och har ett intresse i att lära och guida andra i detta. Arbetstid är vardagar kl. 8:30–17:00.

Vem är du?
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi/administration/ kommunikation. Du har några års erfarenhet av arbete som assistent och som är utpräglat serviceorienterad, noggrann och ansvarskännande. Du trivs med ett stundtals högt tempo och driver dina uppgifter fokuserat och lösningsorienterat samtidigt som du är en lagspelare. Prestigelöshet och engagemang är egenskaper som värderas högt. Vidare har du hög integritet och har stor förståelse för den sekretess man dagligen arbetar med i en verksamhet som denna. Du är flexibel och tycker det är spännande att befinna dig i en dynamisk och händelserik miljö.

Mot bakgrund av vår kunds internationella inriktning är mycket goda kunskaper i engelska ett krav, liksom att du behärskar Office-paketet väl. Särskilt meriterande är erfarenhet från advokatbyrå eller annan likvärdig konsultverksamhet. Har du erfarenhet av projektkoordinering är det ett plus.

Du erbjuds
Du erbjuds en bred och spännande tjänst inom ett internationellt företag där du först blir uthyrd som konsult via Jurek Rekrytering & Bemanning med målsättningen att efter 4-6 månader blir fastanställd på företaget.

Start:
Tillträde är så snart som möjligt och vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Centerblad på tel: 0707-49 99 63 alternativ helena.centerblad@jurek.se

Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post. Skicka in din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Serviceinriktad och driven assistent till AG Advokat

Serviceinriktad och driven assistent till AG Advokat

12 april 2024

Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

Paralegal/administratör till Verahill Göteborg

10 april 2024

8 april 2024

Juristbyrå söker Paralegal/juristassistent

Juristbyrå söker Paralegal/juristassistent

24 mars 2024