Assistent till Jefferies, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vi söker till vår kund Jefferies, en global Investment Bank, med kontor vid Stureplan i centrala Stockholm, en driven och teamorienterad Assistent för start efter sommaren. Tjänsten är en inhyrning på heltid om minst sex månader eller längre via Jurek Rekrytering & Bemanning. Det kan ev finnas möjlighet till fast anställning hos vår kund längre fram. Den vi söker bör brinna för administrativt arbete och trivas i finansbranschen.

I denna roll kommer du att assistera teamet och en av firmans svenska VD´ar samt arbeta i nära samarbete med Stockholmskontorets Office Manager. Arbetsuppgifterna inkluderar mycket administration, daglig support såsom kalenderhantering och koordinering av möten, middagar, från tid till annan konferenser samt arrangemang av konferenssamtal i Europa och USA. Vidare sköter du internationella resebokningar, säkerställer logi och transporter samt hanterar visa-ärenden. I tjänsten har du även hand om kvitton och reseräkningar, rapporterar i bolagets interna CRM system och sköter generellt det dagliga administrativa och operativa på kontoret. Du har förmodligen haft liknande uppgifter tidigare. En spännande tjänst för dig som gillar administration och har en önskan om att lära dig mer om investment banking.

För att passa för tjänsten bör du ha arbetat i en internationell miljö samt tala och skriva flytande kommersiell engelska och svenska. Vi ser det som en klar fördel om du har arbetat i den finansiella sektorn då tempot varierar och är tidvis högt och du bör vara van att arbeta i en dynamisk miljö där du får anpassa dig efter snabba förändringar och lösa uppgifter adhoc. Du arbetar obehindrat i Office programmen och hanterar med god hand Outlooks kalenderfunktioner. Egenskaper som noggrann, strukturerad, ordningsam och professionell stämmer på dig liksom serviceinriktad, social förmåga med känsla för olika personlighetstyper, hjälpsam och nyfiken/orädd att hugga i. Ett ambitiöst och trevligt gäng ser fram emot att välkomna dig.

Ansök via länken nedan genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev (på engelska) med information om din tillgänglighet för uppdragsstart. Urval kommer att göras löpande då sommaren är här och vår konsult behöver vara på plats från mitten av augusti.

Varmt välkommen med din ansökan! Vill du har mer information går det bra att kontakta Susanne Waering eller xx på Jurek.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024

Personal till vår administration

Personal till vår administration

15 mars 2024