Assistent till justitieministerns politiska stab

Arbetsbeskrivning

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. Regeringskansliet har cirka 4600 anställda, varav knappt 600 arbetar utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Justitiedepartementet ansvarar i Regeringskansliet för polisen, domstolsväsendet, åklagarväsendet, kriminalvården, och för frågor som rör migration och asyl. Departementet ansvarar även för lagstiftningen inom statsrätten, den allmänna förvaltningsrätten, processrätten, civilrätten samt straffrätten.

Arbetsuppgifterna innebär att i en assistentpool tillsammans med tre övriga assistenter ansvara för stödet till justitieministern, de två statssekreterarna, stabschefen samt till chefstjänstemän i departementet. Detta innebär att ansvara för kalender, kommunicera internt och externt om förfrågningar, bokningar med mera. Arbetet innebär vidare sedvanliga sekreterarsysslor såsom praktiska arrangemang vid möten och besök, telefonpassning, dokumenthantering, utskick, postöppning och elektronisk fakturahantering. Tjänsten innebär även hantering av riksdagsfrågor och interpellationer samt hantering av regeringsärenden.

Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service vilket har visats i tidigare arbeten. Du har förmåga att hantera många uppgifter och roller och att snabbt kunna acceptera förändrade förutsättningar. Du har lätt för att samarbeta, är initiativrik och kan arbeta självständigt. Du har gott omdöme och stor integritet samt är van att arbeta under tidspress. Goda språkkunskaper i engelska är också ett krav.

Tjänsten är tidsbegränsad fram till och med 30 september 2014. Tillträde omgående.

Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg. Klicka på knappen "Ansök" nedan. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Sista dag för att registrera ansökan är den 10 augusti 2013. Observera att kommunikationen under rekryteringen till stor del kan komma att ske via e-post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 25 juni 2013

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


28 augusti 2023

Chefssekreterare sjukhusledningen

Chefssekreterare sjukhusledningen

22 augusti 2023

Chefsassistent

Chefsassistent

21 augusti 2023