Assistent till Scania

Assistent till Scania

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som assistent till People & culture kommer du att arbeta med att stötta avdelningen och dess chefer. Du kommer bland annat gå ut med information i intranätet och se till att den hålls uppdaterad. När nya anställda börjar på Scania hjälper du dem med att få information, ge dem access till allt de behöver samt ser till att de får en dator. Du kommer också att köpa in kontorsmaterial till avdelningen samt hantera kalendern och mötesbokningar för avdelningscheferna. I rollen ingår också resebokningar och administrering av resekostnader. Att hjälpa kollegor och chefer med olika frågor, bidra med information och assistera dem i det dagliga arbetet kommer att vara en stor del av rollen. Du ska också vara behjälplig i förberedelserna inför möten samt att delta och anteckna från mötena. Andra administrativa uppgifter som administration kring arbetsmiljö samt fakturering till kunder ingår även i tjänsten. Arbetet sker mellan 8-17 på kontoret i Södertälje.

I din roll som assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Uppdatera information på intranätet
- Stötta cheferna
- Hjälpa nyanställda att få behörigheter och datorer
- Inköp av kontorsmaterial
- Kalenderbokningar
- Resebokningar och administrering av resekostnader
- Assistera i det dagliga arbetet

Tjänsten som assistent är ett konsultuppdrag på tre månader med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som assistent eller en annan administrativ roll. Vi ser att du har bra kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Att ha en god datorvana är en förutsättning för att klara av rollen. Därför tror vi att du har arbetat i olika system och har en god kunskap kring Officepaketet. Vi ser att du har en gymnasieexamen, gärna inom administration. En eftergymnasial utbildning är meriterande. Tidigare erfarenhet av administrativa system som inköpssystem, OrderIT och easy2buy är meriterande.

Vidare ser vi att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Det är viktigt att du är duktig på att strukturera och hantera information. Eftersom det är en bred roll med många olika ansvarsområden är det också bra att du är duktig på att planera, organisera och prioritera. Det är också viktigt att du har en god social förmåga och därför är duktig på att kommunicera och samarbeta.

Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet som assistent eller i en annan administrativ roll
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Datorvana
- Gymnasieexamen

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Scania
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med sina partners och kunder leder de övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade Scania 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till sina kunder. Scania omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerade till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Fanny Sandegren via Adecco 010 – 173 73 00 alt +46 73 684 72 94

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Assistent, Chefsassistent, Fordonsindustrin, Södertälje, OrderIT, easy2buy, Scania, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 11 november 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Brinner du för HR och kommunikation?

16 maj 2024

Sommarjobb som HR-administratör

Sommarjobb som HR-administratör

15 maj 2024

Administratör

Administratör

15 maj 2024