Assistent till socialförvaltningen

Assistent till socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i.

Arbetsplatsbeskrivning:

Socialförvaltningen är inne i ett spännande utvecklingsarbete och har som ambition att höja kvaliteten och fördela resurserna på ett mer flexibelt och effektivt sätt. På Myndighetsenheten och Vuxenenheten söker vi nu en duktig och engagerad assistent.

Vi erbjuder en stabil arbetsplats, med låg personalomsättning, bestående av tio biståndshandläggare, sex socialsekreterare, två gruppledare, en avgiftshandläggare, en assistent (den vi söker nu), boendesamordnare, enhetschef och verksamhetschef. 

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara ett administrativt stöd till handläggare, gruppledare och chefer. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av fakturahantering, debitering, färdtjänstutredningar, rapportsammanställning, avtalshantering, återsökning av statliga ersättningar från Migrationsverket, bokningar och köp av varor och tjänster samt att avlasta och underlätta för våra handläggare, gruppledare och chefer.

Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter som ställer krav på att ta egna initiativ och problemlösning. På uppdrag av enhetschef samt gruppledare vara behjälplig med diverse praktiska arbetsuppgifter och att samarbeta med och fungera som back-upp för avgiftshandläggare.

 

Kvalifikationer


• Erfarenhet inom offentlig förvaltning av administrativt arbete är meriterande


• Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel


• Erfarenhet i Agresso eller liknande fakturahanteringssystem


• Du uttrycker dig väl i tal och skrift


• Du har erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter såsom fakturering och kontering


• Meriterande är erfarenhet av återsökning av medel för flyktingar och ensamkommande barn


• Meriterande om du har erfarenhet i Treserva eller annat verksamhetssystem knutet till socialtjänsten

Det är ett krav med förståelse och kunskap om arbetet som bedrivs inom myndighetsutövande socialtjänst.

Du gillar att samarbeta och underlätta för andra. Du förmår att vara flexibel samt besitter förmåga att ha ett varierande arbetsuppgifter. Många dagar präglas också av skyndsamma beslut vilket innebär du måste vara strukturerad, noggrann och självgående. Du gillar att ta egna initiativ och ser dig själv som en problemlösare. Du är social, servicemedveten och har lätt för att skapa relationer. Du håller tidsramar och gillar att ha ordning och reda. Du ska också ha god förmåga att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket. 

Vi erbjuder dig:

- Dagligt samarbete med engagerade, positiva och kompetenta medarbetare.

- Arbete i en miljö som präglas av att finna lösningar och se möjligheter.

- Medarbetare som har för vana att arbeta flexibelt och hjälpa varandra.

- En positiv arbetsmiljö.

Anställningsvillkor

Tillsvidare

Heltid

Sista ansökningsdag: 2022-06-24

Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

 


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 24 juni 2022

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024