Assistent/receptionist till kommunkontoret i Hede

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Är du en person som trivs i en varierande roll? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration? Vi söker nu en assistent/receptionist till kommunkontoret i Hede. Som assistent arbetar du självständigt och är lite av spindeln i nätet på lokalkontoret här hos oss i Hede. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer, så vänta inte med din ansökan. 

Arbetsuppgifter
Som assistent/receptionist på kommunkontoret i Hede får du träffa många besökare med olika frågor. Du hanterar inkommen post, nyckelhantering till kommunala anläggningar samt Härjegårdars fastigheter i Hede området. Administrativa uppgifter så som ersättning till förtroendevalda, passerkort/taggar till medarbetare, bokföring som innefattar bl.a. löner, skattedeklarationer samt övrigt diverse administrativa uppgifter. Under valår hanteras även förtidsröstningen på lokal kontoret. 

Kvalifikationer
Grundläggande datorkunskap
Ett gott kundbemötande
Bokföringskunskap är meriterande. 

Personliga egenskaper
Du är serviceinriktad och har lätt att få kontakt med människor. Arbetet kräver hög social kompetens, personlig lämplighet, administrativ förmåga och god digital mognad. Du bör vara drivande och positiv till fortlöpande utveckling av vår verksamhet i nära samarbete med dina kollegor. Du har god kommunikativ kompetens på svenska i tal och skrift.
Körkort för bil är ett krav. 

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig bland annat förmåner som friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng. Vidare är din utveckling viktig för oss.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktinformation
Mats Sjöstedt, IT-chef, 0680-16164 0680-16100

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Medborgarhuset

84280 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


16 maj 2024

Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024