Assistent/registrator

Arbetsbeskrivning

Konkurrensverkets övergripande uppgift är att arbeta för väl fungerande marknader genom effektiv konkurrens i privat och offentlig verksamhet till nytta för konsumenterna samt en effektiv upphandling till nytta för det allmänna och marknadens aktörer. Som assistent/registrator på Konkurrensverket kommer du att dela din tid mellan att arbeta som avdelningsassistent respektive registrator. Organisatoriskt tillhör du avdelningen för verksamhetsstöd men i din roll som assistent kommer du att stötta en av Konkurrensverkets konkurrensavdelningar med olika administrativa uppgifter. Som registrator kommer du tillsammans med Konkurrensverkets dokumentcontroller att arbeta med registratur och arkiv enligt Riksarkivets nya föreskrifter för arkivredovisning. Konkurrensverket finns i Stockholm i nybyggda lokaler i närheten av Stockholms centralstation. Vi har cirka 140 medarbetare. Mer information finns på, www.konkurrensverket.se Dina arbetsuppgifter Som assistent Hjälpa till med att introducera nyanställda i avdelningens rutiner. Boka interna och externa möten, beställa resor och hantera fakturor. Bistå avdelningens medarbetare i det administrativa arbetet med ärendehantering och övrig administration. I övrigt bistå avdelningscheferna med administrativa uppgifter t.ex. som projektadministratör. Som registrator Postöppning, diarieföring, arkivering och arkivvård av allmänna handlingar samt hantering av EU-ärenden. Granskning av akter samt säkerställa att elektroniska handlingar ordnas i enhetlig struktur. Ge information internt om regler och rutiner för diarieföringen. Hantera intern och extern telefon- och besöksservice samt utlämnande av allmänna handlingar. Din bakgrund Du har gymnasieutbildning. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Personliga egenskaper Du är noggrann och har förmåga att arbeta självständigt. Du är initiativrik, självdrivande och ser rationaliseringsmöjligheter. Du har god samarbetsförmåga och servicekänsla. Meriterande är Erfarenhet av administrativt arbete som assistent eller registrator. God datorvana och goda färdigheter i Office-programmen, främst Word. Erfarenhet från offentlig verksamhet. Språkkunskaper i franska

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalansvarig Urban Moberg
087001667 0765421667
Personalhandläggare Mattias Kerslow
087001511
Personalhandläggare Charlotte Ryrberg
08-700 15 90

Sammanfattning

Besöksadress

TORSGATAN 11
STOCKHOLM

Postadress

None
STOCKHOLM, 10385

Liknande jobb


3 juni 2024

3 juni 2024