Auktoriserad Redovisningskonsult med personalansvar!

Arbetsbeskrivning

Framtiden AB


För kunds räkning söker vi dig som har jobbat som redovisningskonsult och som har tagit steget till att bli auktoriserad. Passar det in på dig? Eller känner du någon som passar? Läs vidare! Kunden finns i centrala Malmö och för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter.

Dina arbetsuppgifter
I huvudsak kommer ditt arbete att bestå av att möta- och jobba med dina klienter, dels på kontoret men även ute på plats hos kunderna. Du kommer dagligen att ställas inför varierande arbetsuppgifter så som att hjälpa företagets kunder med bokslut, årsredovisningar, deklarationer, rådgivning och liknande. Vid behov ska du även kunna agera biträdande ekonomichef eller på annat sätt stötta klienternas ekonomiavdelningar.

I tjänsten ingår även att leda och utveckla din avdelning som består av ett mindre team redovisningskonsulter. Detta innebär att du i samråd med kontorschefen kommer att ha ett visst personalansvar. Du kommer att stödja, planera och följa upp ditt team samt ansvara för processer och rutiner.

Om företaget
Det går bra för vår kund som nu söker en ny medarbetare till kontoret i centrala Malmö, där de idag är runt 40 medarbetare. Företaget finns på flera orter runt om i Sverige och ingår i en stor internationell revisionsbyrå som bygger på ett integrerat globalt partnerskap. De erbjuder tjänster inom revision, redovisning, skatt och rådgivning till sina klienter som består av små och medelstora företag i alla bolagsformer. Internt har de ett prestigelöst, ambitiöst och positivt klimat.

Din profil
För den här tjänsten krävs det att du är auktoriserad redovisningskonsult, att du har bred erfarenhet och kompetens, samt goda kunskaper om REKO. Du trivs i rollen som konsult och bygger långsiktiga kundrelationer. Du vill ha ett omväxlande och självständigt arbete som ställer krav på engagemang, initiativförmåga och hög ansvarskänsla. Då du kommer att ha daglig kontakt med kunder krävs det att du pratar och skriver flytande svenska och engelska. God lokalkännedom och ett stort kontaktnät är mycket meriterande.

Du behöver inte ha ledarskapserfarenhet, men ett genuint intresse och en förmåga att utveckla, entusiasmera, stödja och följa upp medarbetarnas och verksamhetens resultat.


Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Heltid, dagtid
Start enligt överenskommelse

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 20 juni 2013

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


16 april 2024

Senior ekonomikonsult

Senior ekonomikonsult

11 april 2024