Avdelningen för verksamhetsstöd söker en utredare

Arbetsbeskrivning



Vi söker en utredare som kan vara ett kvalificerat stöd till verksamheten. Du kommer att arbeta på enheten för planering- och uppföljning på den administrativa avdelningen som kommer att byta namn till verksamhetsstöd den 1 september. Enheten ansvarar för operativ verksamhetsstyrning, löpande uppföljning, årsredovisning samt har ansvar för att driva införandet av ett integrerat ledningssystem. Du kommer att ingå i ett team med ett tiotal medarbetare, där dina idéer och din erfarenhet blir viktiga pusselbitar för det fortsatta utvecklingsarbetet.


Vi söker dig som vill



• delta i myndighetens arbete med verksamhetsplanering och uppföljning.

• samordna och driva myndighetens arbete med årsredovisning.

• arbeta med kvalitetssäkring och utveckling av verksamheten.

Kvalifikationskrav



• Akademisk examen med samhällsvetenskaplig- eller ekonomisk inriktning.

• Erfarenhet av verksamhetsstyrning, ekonomisk styrning, intern styrning och kontroll samt riskhantering.

• God kännedom om statlig förvaltning.

Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och drivande. Det är viktigt att du kan arbeta målinriktat, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga för att kunna åstadkomma samverkan, engagemang samt resultat. Vidare är det viktigt att du är lösningsorienterad och har en kvalitetsmedvetenhet i ditt arbete. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, heltid med placering i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.

Sista ansökningsdag är 2013-07-28. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-29987/2013. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Fackliga företrädare för SACO, ST och Vårdförbundet når du via vår växel 075-247 30 00.

Kontaktpersoner

Annika Öquist

enhetschef

075- 247 35 95

Sandra Murholt Muhonen

personalspecialist

075-247 36 84

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 juni 2013

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024