AVDELNINGSCHEF

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi nu efter en Avdelningschef för personal och löneadministration. Du kommer även ha en funktion som Produktägare då ett nytt lönesystem ska implementeras under hösten.
Som Avdelningschef för Personal och löneadministration hos kunden ansvarar du för personal- och löneadministration för kundens ca 3 800 anställda. Avdelningen består, utöver Avdelningschefen, av tre systemförvaltare och fem lönespecialister, samt en assistent på ca 50 %. Avdelningen ansvarar för hela processen, från registrering och bearbetning av personal- och löneuppgifter fram till färdig lön, AGI-rapportering samt övrig rapportering och statistik (främst till myndigheter) kopplat till personal och löneadministrationen. Det är viktigt att arbetet sker utifrån de lagar, avtal och policydokument som reglerar löneadministrationen.

I din roll som Avdelningschef ansvarar du bland annat för:
- Fullt personalansvar som bland annat innefattar lönesättning och att säkerställa kompetensförsörjningen inom avdelningen samt att du har ett delegerat arbetsmiljöansvar.
- Säkerställa en god arbetsmiljö och trivsel inom avdelningen.
- Bidra i ständiga förbättringar av arbetssätt, processer och rutiner för ökad effektivitet och kvalitet i avdelningens leveranser.


Som Avdelningschef för Personal och löneadministration kommer du att ha en viktig roll som Produktägare för lönesystemet HRM. Din kompetens och bidrag i projektet är mycket viktig och du får räkna med att lägga relativt mycket tid som stöd i uppdraget. På grund av att du har ett interimsuppdrag kommer inte att ha fullt leveransansvar för systemet (det har Business ownern samt leveransansvarig chef från IT-enheten).Som produktägare utgör du tillsammans med projektledaren och scrummastern en viktig länk mellan leveransteamet och stakeholdergruppen (styrgruppen). Du kommer också att ingå i stakeholdergruppen.
Det operativa arbetet och leveranserna sköts av leveransteamet som består av medarbetare från Personal och löneadministration, IT-enhet samt leverantören HRM.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett av de största försäkringsbolagen i Sverige. De erbjuder bland annat sak-, person- och pensionsförsäkringar. Huvudkontoret finns i Stockholm


Kvalifikationer
- Du har flera års erfarenhet av rollen som Avdelningschef för en löneadministration.
- Du har erfarenhet av implementation av ett nytt lönesystem eller affärssystem. Det måste inte vara i rollen som produktägare.
- Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Avdelningschef så har du en mycket god kommunikativ förmåga, det är viktigt att du kan leda din personal på ett tydligt och koncist sätt. Du är inspirerande och har lätt för att skapa engagemang hos dina medarbetare. Vidare så är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-02-29 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2023
  • Ansök senast: 4 juli 2023

Liknande jobb


26 april 2024

Kontorschef Digitala bankkontoret

Kontorschef Digitala bankkontoret

5 mars 2024

17 februari 2024

Privacy Manager

Privacy Manager

12 februari 2024