Avdelningschef Expedition

Avdelningschef Expedition

Arbetsbeskrivning

Nu erbjuder Storex Göteborg dig en spännande roll i ett expansivt skede. Ett familjärt bolag med högt i tak, god kommunikation och där du kan få vara med och påverka, utveckla samt förbättra.

Storex grundades 1987 och är ett familjärt logistikföretag som erbjuder logistiklösningar inom tredjepartslogistik, marknadslogistik och e-handel med verksamhet i både Göteborg och Stockholm. På Storex värderas hög servicekänsla, god gemenskap och en arbetsmiljö där man stöttar varandra när tempot kan vara högt. Dem strävar efter att ha en personlig service, vara flexibla samt lösningsorienterade i syfte att hitta den mest effektiva lösningen för kunden.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Avdelningschef har du det yttersta ansvaret över gruppen och att säkerhetsställa att deadlines och satta mål och KPI:er uppfylls. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet inom avdelningen som idag består av 7 personer, samt stötta den samma vid behov. Det finns stora möjligheter till att påverka och forma rollen om så önskas.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Säkerställa att all personal har de bästa förutsättningarna för att lyckas i sina arbetsuppgifter, så som information, utbildning, utvecklingssamtal, rutiner och instruktioner.
• Samarbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att nå uppsatta mål.
• Arbeta med kund- och leverantörskontakter
• Arbeta aktivt för hög kundnöjdhet.
• Säkerställa fakturering mot given deadline.

Din profil
För att lyckas i rollen behöver du tycka om att arbeta med människor och ha en god samarbetsförmåga samt vara prestigelös. Du är strukturerad, sätter tydliga mål och följer kontinuerligt upp dessa. Du är bra på att hitta förbättringsmöjligheter och kan snabbt implementera fastställda beslut samt hitta effektiva lösningar på problem. Du har en god strategisk förståelse men tycker om att arbeta nära verksamheten. För att trivas i rollen bör du tycka om att arbeta i en snabbt föränderlig miljö med korta beslutsvägar. Du besitter goda datorkunskaper i office-paketet. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av lagersystem, tullhantering och av transport- och logistikbranschen. För detta uppdrag lägger vi stor vikt vid dina personliga kvalifikationer. 

Kvalifikationer
• Förståelse för tredjepartslogistik och dess flöden.
• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
• Tidigare haft ett ledarskap över en grupp med personalansvar.
• Har erfarenhet från att aktivt delta och ta initiativ till och effektivisering av processer
• Kunskap inom administration.
• B-körkort och bil.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Sörredsvägen 105, 417 29, Göteborg
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Ansökningar hanteras löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. I denna rekryteringsprocess samarbetar Storex med OnePartnerGroup AB. Frågor om tjänsten hänvisas därför till ansvarig rekryterare Rebecka Svensson på rebecka.svensson@onepartnergroup.se. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Storex AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 20 september 2022

Postadress

Lillsjövägen 13
JORDBRO, 13650

Liknande jobb


30 maj 2024

27 maj 2024