Avdelningschef för sekreterarfunktionen akutkliniken

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Du kommer att vara chef för cirka 15 sekreterare i Växjö och två i Ljungby.
Akutsekreterarna bemannar akutmottagningen i Växjö dygnet runt, i Ljungby på dagtid. Vi arbetar länsövergripande vilket innebär att alla journalanteckningar, oavsett var besöket har varit inom länet, kan skrivas ut här. Under jourtid skriver vi journalanteckningar som är dikterade på de båda akutmottagningarna, samt vid behov till andra kliniker.
Jourtid sköter vi sjukhusens växel samt vissa larmfunktioner.
På akutvårdsavdelningen (AVA) och akutgeriatriska avdelning 13 jobbar en sekreterare varje dag som ansvarar för utskrift av dag- och slutanteckningar, skannar in omvårdnadsdokument i journalen. På avdelning 13 ansvarar man också för avdelningens telefon samt dokumenterar på de dagliga teamkonferenserna.
Två sekreterare bemannar journalenheten som bland annat hanterar loggrapporter och de spärrtjänster som beställs. De har också hand om journalbeställningar som är adresserade till Region Kronoberg och skickar dessa vidare till berörd klinik.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag som avdelningschef blir att driva och leda verksamheten mot uppsatta verksamhetsmål och arbeta med kvalitets- och utveckingsarbete. Vi vill att du bygger upp en god arbetsplatskultur genom att forma en attraktiv arbetsplats som präglas av tydlig ledning, hög kompetens, stabilitet och utveckling. Du kommer att ha budget- och personalansvar och ingå i akutklinikens ledningsgrupp som består av verksamhetschef, avdelningschefer samt medicinsk ansvarig läkare.

Vi vill även att du går in som medicinsk sekreterare när verksamheten så kräver.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du är utbildad medicinsk sekreterare och ser gärna att du har utbildning inom ledarskap.

Som person ska du vara:
- Beslutskraftig med vilja och förmåga att utöva inflytande och påverka arbetssätt och beslutsprocesser
- Lyssna på andra och ha lätt för att förstå och sätta dig in i andra människors känslor och beteende Vi vill att du har jobbat några år som medicinsk sekreterare. Har du ledarerfarenhet är det meriterande.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Kontaktpersoner på detta företaget

verksamhetschef Carina Pettersson
0470-58 90 75
HR-specialist Inger Jonsson
0470-58 70 57
avd chef Damir Rizvanovic
0470-58 72 77
Verksamhetschef Helena Zettergren

HR-samordnare Veronica Örkenrud
0470-58 63 11
Rekryterare Christian Elgås

HR/Rekryteringsspecialist Christian Stattin
0470-582550
Centrumchef Medicincentrum Maria Wiltz
0470-58 81 04
Centrumcontroller medicincentrum Anneli Olsson
0470-58 70 09
läkare Erik Falk

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, Akutcentrum
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Du får ett förordande som avdelningschef och en bottenanställning som medicinsk sekreterare inom akutcentrum. Som avdelningschef har du oreglerad arbetstid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 mars 2015

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 35188 Växjö
None

Postadress

Ingelstadsvägen 9
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


Elevhälsochef

10 februari 2010

Distriktschef

22 april 2010

Enhetschef till Rättspsykiatriska regionkliniken

23 augusti 2010

Avdelningschef

23 mars 2010