Avdelningschef Kundcenter Serviceförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Vi hoppas du vill vara med och förenkla människors vardag och hjälpa dem att uppnå sina drömmar.
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 360 anställda och omsätter drygt 500 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-service
• Kundcenter (under uppbyggnad)

En central kundcenterfunktion på Serviceförvaltningen håller på att byggas upp under 2013 och ska gå igång skarpt 1 januari 2014. Den ska ge kunderna en tydlig och enkel väg in till förvaltningen. Kundcenterfunktionen blir också en del i att utveckla Serviceförvaltningens erbjudande till kunderna. Gruppen är ännu inte bemannad och medarbetarna kommer att rekryteras internt på Serviceförvaltningen. Du som chef för kundcenter kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp.

Som chef för kundcenter har du ett nära samarbete med förvaltningens övriga avdelningar och är samtidigt en kravställare på dessa.


ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett stimulerande och banbrytande arbete i en organisation där initiativtagande och drivkraft uppmuntras. Du kommer att bidra till att de verksamhetsmässiga målen uppnås.
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.
• Vara med att starta upp verksamheten som ska vara igång 2014-01-01
• Utveckla nya tjänster, prissätta och implementera dessa i verksamheten
• Leda, coacha och kompetensutveckla medarbetare
• Sätta mål för och utveckla verksamheten - kvalitetssäkra arbetssätt
• Ingå i Serviceförvaltningens ledningsgrupp
• Budgetarbete, resultat- och måluppföljning
• Skapa nya och utveckla gamla kundkontakter
• "Sälja in" den nya funktionen och dess tjänster till övriga kommunala förvaltningar


KVALIFIKATIONER
Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vidare krav för tjänsten är:

- Några års ledarerfarenhet
- Erfarenhet från serviceinriktad verksamhet
- Erfarenhet från förändringsarbete
- Hög social- och samarbetsförmåga
- Affärsmässighet
- Mod

Meriterande för tjänsten är:

- Erfarenhet av Facility Management

För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du har en positiv grundinställning och att du drivs av att ha många bollar i luften. Samtidigt måste du vara strukturerad i ditt arbetssätt när du utvecklar din verksamhet och engagerar din personal. Du är en visionär som ser möjligheter i alla situationer och har en förmåga att förmedla detta till din omgivning som består av medarbetare, ledningsgrupp och framförallt Serviceförvaltningens kunder.

Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergs kommun, Serviceförvaltningen Varberg
  • 1 plats
  • Månadslön Löneform: Individuell lönesättning
  • Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde i sept/okt enl. överenskommelse.
  • Publicerat: 24 juni 2013

Besöksadress

Östra Långgatan 24 43280 Varberg
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


24 april 2024

Lönechef till Norbergs kommun

Lönechef till Norbergs kommun

23 april 2024

22 april 2024

Avdelningschef individ och familj till Järva stadsdelsförvaltning

Avdelningschef individ och familj till Järva stadsdelsförvaltning

19 april 2024