OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden där människor och företag möts och växer.
Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.
Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.
Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som avgiftshandläggare innebär myndighetsutövning, vilket medför att du på delegation utreder, beräknar och beslutar om avgifter inom vård- och omsorgsverksamhet. I arbetsuppgifterna ingår att handlägga beslut som kan överklagas. Arbetet omfattar mycket kundkontakter som bland annat innebär att svara på frågor från omsorgstagare och anhöriga om avgifter och fakturor. I tjänsten ingår även administration av ekonomifakturor samt viss handläggning av dödsbon.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens inom administration eller ekonomi och har mycket god IT-vana. För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha god administrativ förmåga och erfarenhet av avgiftshantering, fakturahantering, administration och kundservice. Har du dessutom erfarenhet av arbete i Raindance, samt i vårt verksamhetssystem Lifecare är det meriterande.
Du är en positiv och trygg person med hög servicekänsla och ansvarskänsla. Du är en person som vill ta ansvar för att utveckla och förenkla arbetsprocesser och tycker om att anta nya utmaningar. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är viktigt att du kan möta människor med värdighet och leverera god kvalitet trots ett högt tempo med höga krav på dokumentation. Du har förmåga att arbeta självständigt men är en god samarbetspartner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stina Cederhag
042-641 23
Jessica Göransson
042-640 93
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
042-640 00
Ann-Charlotte Krüger
042-643 80
Jenny Johansson
042-640 51
Margaretha Sturesson
042-640 07
Myndighetschef Stina Cederhag
042-641 23
Sjukgymnast Tord Kock
042 - 642 44
HSL-chef Eva Hallström
042-642 84
Områdeschef Emma Ahlström
042 - 64037