Avgiftshandläggare

Avgiftshandläggare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en avgiftshandläggare som vill ingå i arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra men även för varandra. Tillsammans arbetar vi för att andra ska få en vardag som funkar bättre. Varje dag för hela Skellefteå.

Ekonomi- och kvalitetsutveckling (EKU) är en del av socialkontorets centrala stab och ger verksamheterna stöd inom ekonomi, kvalitet och utveckling. Här finns bland annat enheten Avgifter och färdtjänst som består av tio medarbetare, varav fem handläggare har en specialistkompetens inom området färdtjänst.

ARBETSUPPGIFTER
Aktivt bidra till verksamhetens uppdrag och måluppfyllelse. På delegation av socialnämnden fatta beslut om avgifter för den enskilde. Arbetet ska präglas av ett professionellt bemötande, respektfull kunddialog, samt en positiv inställning till utveckling och förbättring.

Arbetsuppgifterna består av avgiftshantering inom Vård och Omsorg samt debitering inom Stöd och service. Arbetet medför många kontakter med kommunmedborgare avseende frågor om avgifter och fakturor. Vid behov deltar medarbetare i olika utredningar, analyser och projekt inom avgiftsområdet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en god administrativ förmåga och kan strukturera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Du har förmåga att använda olika digitala verktyg och sätter dig snabbt in i olika system. Du är tydlig i din kommunikation i svenska i både tal och skrift. Relevant utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta med ekonomifrågor eller avgiftshantering är meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, flexibel samt ha förmåga att prioritera. Arbetet ska präglas av ett professionellt bemötande, en respektfull kunddialog, samt en positiv inställning till utveckling och förbättring.

ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sari Rytioja, enhetschef
0910-73 50 00
Kerstin Eriksson, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Eva Hård, verksamhetschef
0910-73 50 00, 070-252 80 09
Peter Näsström, verksamhetschef, hemtjänst
0910-73 50 00
Lars-Gunnar Forsberg, Vision
0910-73 50 00
Margareta Carlsson, Kommunal
0910-73 50 00
Madeleine Andersson, boendechef
0910-73 50 00
Lena Nyström, Kommunal
0910 - 73 50 00
Annica Viklund, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Jessica Lundh, chef personlig assistans
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, Socialkontoret
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024