Avgiftshandläggare och boendesamordnare till biståndsenheten i Sveg

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är till ytan en av Sveriges största kommuner. Vi servar invånare och besökare från tre kontor; Hede och Funäsdalen med huvudkontoret i Sveg. Vi erbjuder medarbetare friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Härjedalens kommun är ett förvaltningsområde för det samiska språket.  

Härjedalens kommuns värdegrund: Jag är här för dem som bor i, verkar i eller besöker Härjedalen. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-Strateg via växel 0680-16100, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt.

Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativt och har lätt för att lära dig nya program och system. Du behöver ha god kännedom om lagar och regler i kommunal verksamhet.

Tillträde snarast. Rekryteringen sker löpande och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

ArbetsuppgifterAvgiftshandläggare, boendesamordnare och assistent
.Avgiftshandläggning: myndighetsutövning som beslutar om avgifter för biståndsbedömda insatser för äldre och personer med funktionsnedsättning. Beslut och avgifter grundas på socialtjänstlagen och hälso- och sjukvårdslagen.
.Boendesamordning: kontroll på vilka personer som beviljas särskilt boende och korttidsboende. Tillsammans med ansvarig chef och biståndshandläggare görs prioriteringar utifrån behov. Du behöver ha god kännedom om kommunen, dess geografi, är ordningsam och har god erfarenhet av olika IT-system.
.Assistent: administrativa arbetsuppgifter som verksamheten har behov av.
Du har din arbetsplats på Medborgarhuset i Sveg och behöver arbeta på plats.     

Kvalifikationer
.Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och vara väl förtrogen med svenska språket.
.Du har ett lösningsorienterat, empatiskt förhållningssätt och är tydlig och strukturerad i ditt arbete.
.Du är självgående och har förmåga att ta egna initiativ för att se till att arbetet flyter på.
.Du har god samarbetsförmåga och lägger stor vikt vid att ge ett gott bemötande, både internt och externt.
.Dokumentation är en viktig del av arbetet och du behöver ha god administrativ förmåga.
Meriterande   

.erfarenhet av IT-stödet Viva, Excel, Word, Outlook och Teams.
Härjedalens kommun är förvaltningsområde för det samiska språket. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar samiska, härjedalska eller jämtska är det meriterande.

Vi erbjuder
.Friskvård på arbetstid
.Friskvårdspeng
.Ett intressant och omväxlande arbete

Kontaktinformation
Anneli Halvardsson, Enhetschef, 0680 - 16344, anneli.halvardsson@herjedalen.se

Anna Andersson, Ombud SSR, 0680 - 16254, anna.andersson@herjedalen.se

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680 - 16352, catarina.mansson@herjedalen.se

Arbetsplats
Ringvägen

842 33 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2024
  • Ansök senast: 22 mars 2024

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023