Avgiftshandläggare till Solna stad

Arbetsbeskrivning

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.

Solna stad Omvårdnadsförvaltningen söker nu en avgiftshandläggare

Omvårdnadsförvaltningen

Omvårdnadsförvaltningen i Solna ansvarar för äldreomsorg samt omsorg för funktionshindrade. Vi arbetar enligt beställare och utförarsystemet. Inom Solna har vi flera privata entreprenörer.

Handläggning av avgifter för äldre –och handikappomsorg ingår som en funktion på avdelningen för myndighetsutövning i Solna Stad.

Beskrivning av arbetsuppgifter

Arbetet som avgiftshandläggare innebär att du främst beräknar avgifter utifrån inkomstuppgifter från kund samt information från försäkringskassan eller annan myndighet. Handläggning sker utifrån Socialtjänstlagens kap 8. Utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgift gällande insatser inom äldre- och handikappomsorgen t.ex. särskilt boende, korttidsboende och hemtjänst. Bearbeta fakturaunderlag utifrån registrerade insatser. Uppgifter inrapporteras av utförare. I arbetet ingår att dagligen svara på frågor från kunder och utförare om avgifter och fakturor.

I tjänsten ingår även beräkning av fiktivt BTP samt KBH. Som avgiftshandläggare omfattas du även av delegation av beslut vilket innebär att du ska bemöta överklagande av avgiftsbeslut. Därför måste du ha god erfarenhet av både tal och skrift. På avdelningen för myndighetsutövning arbetar idag två avgiftshandläggare Tjänsten är en tillsvidareanställning med 100 % tjänstgöring och med tillträde 1 september 2017.

Beskrivning av kvalifikationer

Du ska ha god administrativ förmåga, vara mycket noggrann och ha siffersinne samt förmåga till struktur. Då arbetet består av många kundkontakter är det viktigt att du är kundorienterad och utrustade med stort tålamod. God förmåga i tal men så väl som skrift då du även ska bemöta överklagan. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du ska ha minst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer vara relevant för arbetsuppgifterna.

Har du erfarenhet att arbeta med verksamhetssystemet Procapita och Raindance är det en stor fördel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra arbetsprov. 

Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2017-07-16.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Övrig upplysning

Under perioden fram till 16 juli kommer vi endast att motta och registrera din ansökan. Vi kommer att kontakta dig för ev ett personligt möte efter den 17 juli 2017

Lön Månadslön med individuell lönesättning

Förmåner Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag, tillgång till gym i huset, fortlöpande kompetensutveckling, och ett flexibelt årsarbetstidsavtal.

Kontaktpersoner Kristina Jungmar/Won Lovén-Bergman chef för myndighetsutövning

Kontaktcenter 08-746 10 00

Fackliga företrädare Vision och SSR kan kontaktas via kontaktcenter tel. 08-746 10 00

Hemsida www.solna.se

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan!


Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 juni 2017

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023