Avtalsadministratör

Arbetsbeskrivning

Toyota Material Handling Sweden AB (TMHSE) TMHS är Sveriges ledande leverantör av truckar och därtill kopplade tjänster som service, reservdelsförsörjning, uthyrning, finansiering och förarutbildning.TMHS marknadsför ett heltäckande sortiment av truckmärken, där BT och Toyota kompletteras med DanTruck, SMV och MAFI.Företaget utför också service på marknadens samtliga märken.Antalet medarbetare är cirka 500, varav 330 ingår i den rikstäckande serviceorganisationen med 260 mobila serviceenheter.Omsättningen var under 2006 cirka 1,1 miljarder kr.Företaget bytte namn från BT Svenska till TMHS den 2 april 2007.THMS är en del av Toyota Material Handling Europe (TMHE), som är den regionala europeiska organisationen i Toyota Material Handling Group (TMHG).TMHE startades i juli 2005 och ansvarar för Toyotas och BTs verksamheter inom materialhantering i Europa.Dess försäljnings- och servicenätverk är aktivt i mer än 30 europeiska länder och erbjuder en omfattande produkt- och tjänsteportfölj för både motviktstruckar och lagertruckar. TMHE har produktionsenheter i Ancenis, Frankrike; Mjölby, Sverige och Bologna, Italien.Den europeiska marknadsandelen är omkring 20 procent. AVTALSADMINISTRATÖR till TOYOTA BT i Bromma Vi söker en medarbetare med inriktning på ekonomi där arbetsuppgifterna i huvudsak består av registrering av våra avtal på Rental och Leasing.Du kommer att arbeta i en grupp som idag består av 7 personer.Arbetsuppgifter Du följer hela kedjan från order till avslut av ett avtal, du ska också kunna upprätta enklare kalkyler vid förändring av ett avtal.Kontroll av underlag samt registrering av nya avtal samt avslut av utgående avtal i affärssystemet Movex.I rollen som rentaladministratör har man många kontakter med bl.a. ekonomiavdelning, säljare, orderavdelning och serviceledare i den egna organisationen.Din profil Du har intresse och känsla för siffror och att du är noggrann.Du trivs med att arbeta i team och tycker om att ha många kontakter, interna såväl som externa.Du ska vara kundorienterad, flexibel och ha förmåga att prioritera arbetsuppgifter.Vi förutsätter att du är utåtriktad och har sevicekänsla. Du har för tjänsten lämplig utbildning, 3-årig ekonomisk linje eller motsvarande samt mycket goda kunskaper i Excel.Dokumenterade datakunskaper i officepaketet motsvarande ECDL-körkort.Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi samarbetar med Want i denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mariam Rezvani

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Want AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 19 november 2007
  • Ansök senast: 19 december 2007

Postadress

Box 3292
Stockholm, 10365

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023