Avtalscontroller

Avtalscontroller

Arbetsbeskrivning

Är du en driven person med hög samarbetsförmåga som är intresserad av att bidra till Strålsäkerhetsmyndighetens utredningsarbete i en utvecklande miljö?
Ekonomienheten ansvarar för upphandlings och ekonomifrågor och består för närvarande av en enhetschef och 10 medarbetare. Nu vill vi utöka enheten med ny roll. Som avtalscontroller får du möjlighet att aktivt bidra till utveckling och framtagande av processer och arbetssätt.

Arbetet innebär att tillsammans med beställare ansvara för implementering, löpande förvaltning av avtal samt stöd till verksamheten vid uppföljning av ingångna avtal. Du bidrar också till arbetet med nya upphandlingar genom att samla in och presentera återkoppling och lärdomar från föregående avtalsperiod.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du;


• Har många kontaktytor med ett nära samarbete med ekonomichef, upphandlare, beställare och myndighetens leverantörer.
• Får möjlighet att utveckla myndighetens rutiner och processer för avtalsförvaltning.
• Ansvarar för avtalskatalogen och ger stöd för myndighetens avtalsförvaltning samt utbildar organisationen.
• Följer upp att leverantörerna fullföljer sina åtaganden i enlighet med avtalade villkor genom löpande dialog med såväl beställare som leverantörskontakter. Arbetet innebär systematiska avtalsuppföljningar och utvärderingar av avtal inför avtalsförlängning.
• Du följer upp avropad volym i förhållande till avtalad volym.
• Du gör regelbundna spendanalyser för att se trender och skapa underlag till strategier för kommande upphandlingar.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• Examen från relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt.
• Erfarenhet av och kunskap om upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Arbetslivserfarenhet inom relevant ekonomi eller upphandlingsområde.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
• Mycket god muntlig och skriftlig språkframställning på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har


• Erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning.
• Erfarenhet av att arbeta i ett upphandlingssystem. Företrädelsevis Kommers.
• Erfarenhet av att arbeta på en myndighet.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har stort intresse av inköp och avtalsförhållanden. Du tar egna initiativ, söker information, sätter dig snabbt in i upphandlade avtal och tar ansvar för eget lärande inom arbetsområdet.

Du trivs med att själv utveckla, driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann och trivs med att omväxlande arbeta med såväl processutveckling som avtalsadministration.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, strukturerad, serviceinriktad och arbetar bra både självständigt och tillsammans med andra. Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden. 

 

Vi erbjuder dig
Hos oss har du en central roll i ett viktigt uppdrag!

Du har förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö.

För oss på Strålsäkerhetsmyndigheten är det viktigt att arbete och privatliv är i god balans, därför erbjuder vi flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans vid behov och när verksamheten tillåter. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Läs mer om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning.

Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation.

Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas.

Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Edvard Käll, 08-799 41 56. Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Placeringsort: Katrineholm.

För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Som komplement till urvalsfrågorna skickar du även in ditt CV. Vi undanber oss personligt brev.

Arbetsprov kan komma att tillämpas.

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

 Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 13 mars 2024.

Bra att veta
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och Solna. Avdelningen Myndighetsstöd ansvarar för myndighetens operativa administrativa funktioner som diarieföring, IT, säkerhetsfrågor, ekonomi och upphandlingsfrågor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strålsäkerhetsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2024
  • Ansök senast: 13 mars 2024

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024