Avtalscontroller till Kungälvs Kommun

Avtalscontroller till Kungälvs Kommun

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. 
 Just nu söker Kungälvs Kommun en ersättare till sin avtalscontroller som kommer att gå i pension. 

Ansvarsområden

Som avtalscontroller ingår du i Kommunkansliet, som ansvarar för centrala stödprocesser såsom upphandling och inköp, juridik, arkiv, överförmyndarverksamhet, registratur, digitaliserings- och systemförvaltarfrågor samt nämndadministration.
 Enheten består av 30 medarbetare, där fem ingår i upphandlingsgruppen. Avtalscontrollern ingår i just upphandlingsgruppen som i dagsläget har tre upphandlare. Tillsammans genomför gruppen upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. Arbetet utförs i upphandlingssystemet Kommers och Proceedo, och inom upphandlingsområden har kommunen samarbeten med Göteborgs Stad men även de övriga grannkommunerna.



I rollen som avtalscontroller bidrar du till en god följsamhet mot kommunens avtal genom regelbundna och återkommande kontroller och analyser av inköpsbeteenden. Dina arbetsuppgifter består bland annat i:


Att stödja de avropande enheterna i de leverantörskontakter som kan vara nödvändiga vid brister i leveranser. 
Vidare ansvarar du för att följa upp att leverantörerna fullföljer sina åtaganden i enlighet med avtalade villkor genom löpande dialog med såväl avropande enheter som leverantörer. 
Du genomför även stickprovskontroller. Dessutom ingår att följa upp faktisk förbrukning i förhållande till prognostiserad förbrukning för att skapa underlag till strategier för kommande upphandlingar där en viktig del är uppföljning av den administrativa avgiften som tas ut av på ramavtalen. 


Rollen är under utveckling och det kommer finnas utrymme att själv bidra till dess framtida utformning i samråd med chef, kollegor och kommunens inköpande verksamheter. 



Under det kommande året kommer även systemstödet till rollen förstärkas genom nya moduler till ekonomisystemet och i det arbetet kommer du ha en ledande roll. Du håller utbildningar för kommunens personal och förtroendevalda men medverkar även vid leverantörsträffar med näringslivet och dess representanter. Genom ditt arbete främjar du kommunens avtalstrohet, ett gott inköpsbeteende såväl som ett bra näringslivsklimat. 


Du ingår i upphandlingsgruppen där du genom ett nära samarbete med upphandlarna bidrar till att befintliga och kommande upphandlingar håller hög kvalitet och är utformade så att de stämmer väl med de faktiska behoven.  
 Tjänsten är placerad i ett modernt aktivitetsbaserat kontor i centrala Kungälv.

Kvalifikationer
För denna roll kräver vi följande: 


-  relevant högskoleexamen inom ekonomi eller juridik, alternativt eftergymnasial flerårig inköpsutbildning. 


- minst tre års erfarenhet av kvalificerad affärsförvaltning, inköps- och/eller upphandlingsarbete från antingen inköpssidan eller leverantörssidan.


- god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. 


Meriterande är erfarenhet av projektmetodik samt goda kunskaper om lagarna om offentliga upphandlingar, främst LOU och LUF. 


För att lyckas i den här rollen behöver du vara noggrann, ha integritet, ett sinne för siffror och förståelse för det offentliga uppdraget och dess villkor. Du har förmåga att påverka andra och genom din personlighet och sätt att arbeta åstadkomma förändrade beteenden. Du har en välutvecklad förmåga till samarbete med olika kompetenser i en stor och komplex organisation. Du är orädd och drivs av en vilja att arbeta tillsammans i en positiv, konstruktiv anda. 


Stor vikt kommer att läggas vi personlig lämplighet. 


Anställningsform: tillsvidareanställning på heltid, provanställning kan bli aktuellt. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Erfarenhet
Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, inom ekonomi, juridi

Ansökan
2022-01-07, urval och intervjuer kan komma att ske löpande. I denna process samarbetar Kungälvs Kommun med Randstad, och ansvarig rekryteringskonsult är Petra Pettersson. Vid frågor går det även att kontakta Sara Davidsdottir, sara.davidsdottir@randstad.se.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 7 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024