Avtalscontroller till Vård- och omsorgsförvaltningen

Avtalscontroller till Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vi på ekonomienheten behöver förstärkning! Det här är en ny roll på enheten och vi söker dig som vill arbeta med avtalsfrågor kopplade till utförande av vårdverksamheter och vara ett konsultativt stöd internt inom Västerås stad Vård och Omsorg. Välkommen till vårt sammansvetsade gäng!

Ekonomienheten leder och styr processen för verksamhetsekonomin och ansvarar för ekonomisk planering, uppföljning och analys. Enheten stödjer chefer och nämnder i efterlevnad av ekonomiprocesserna samt stöttar i utveckling av processerna för vård- och omsorgsförvaltningen så att chefer och nämnder kan klara sina uppdrag och mål.
Vi på enheten är ett glatt gäng på tio personer som stöttar, inspirerar och lyfter varandra. Det är viktigt för oss att dela erfarenheter, kunskaper och skratt tillsammans. Vi strävar mot samma mål - att arbeta för en effektiv ekonomisk styrning inom äldreomsorgen och våra verksamheter för personer med funktionsnedsättning.

Läs gärna mer om Vård och Omsorg på www.vasteras.se/vardochomsorg


ARBETSUPPGIFTER
Som avtalscontroller är din huvudsakliga arbetsuppgift att ansvara för ekonomisk uppföljning om hur vårdavtalen efterlevs, utreder gränsdragningsfrågor och hanterar sanktioner och överprövningar i samråd med andra interna enheter inom förvaltningen och staden. I arbetet ingår att göra finansiella bedömningar av leverantörer och göra kontroller kopplat till detta. Du agerar stöd vid upphandlingar och har ett nära samarbete med enhetens ekonomer, beställnings- och upphandlingsenheten samt enheten för kontroll och granskning.

Då rollen är ny kommer du att medverka till utvecklingen av uppdragets innehåll. För att trivas hos oss är det viktigt att du har ett intresse för politikens styrning om verksamheternas innehåll och dess utveckling. Du gillar att driva förbättringsarbete och har erfarenhet av att tidigare arbetat i en konsultativ roll.


KVALIFIKATIONER
Du som söker är utbildad ekonom eller har annan likvärdig högskoleexamen. Du har goda kunskaper i Excel och vi vill att du har kunskap i något ekonomisystem. Vi arbetar idag i ekonomisystemet Raindance och ledningssystemet Hypergene. Har du tidigare arbetat i dessa, så ser vi det som ett plus. Det är också en merit om du tidigare har arbetat med ekonomi inom offentlig verksamhet. Det är viktigt att du har erfarenhet av ekonomisk analys och resultatuppföljning och gärna i en konsultativ roll.

Förutom goda ekonomiska kunskaper värderar vi personliga egenskaper högt. Det är viktigt att du tycker om att samarbeta men du har också förmåga att själv strukturera, prioritera och driva ditt arbete framåt. Förbättringsarbete och utveckling är något som motiverar dig.
Du arbetar konsultativt mot chefer vilket ställer krav på att du kommunicerar på ett tydligt sätt och är lugn och uppmärksam i ditt bemötande. Du är van att jobba med datamängder, att analysera och förstå samband. Du har förmågan att se helhetsbilden och du arbetar gärna mot mål och resultat. Givetvis vill du fortsätta bidra till en arbetsplats där vi alltid jobbar för bästa möjliga möte.
Varmt välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla tillsvidareanställda i Västerås stad har en krigsplacering. Det innebär att du som person kan behöva tjänstgöra när det är höjd beredskap.
Skyldigheten att tjänstgöra inträder när regeringen beslutar om höjd beredskap och allmän tjänsteplikt.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024