B2B Koordinator till Specsavers omgående!

B2B Koordinator till Specsavers omgående!

Arbetsbeskrivning

Världens största privatägda optikerföretag söker nu deras nästa stjärna inom sälj! I slutet av februari 2022 omsatte företaget hisnande 47 miljarder SEK. Kanske är administration, koordination och sälj din expertis? Då kan tjänsten som B2B Koordinator vara något för dig. Allra viktigast är dock att du är en ansvarstagande och driven person som har en god struktur i ditt dagliga arbete.

OM TJÄNSTEN
I ett sammansvetsat team om 4 personer kommer du få ta plats i rollen som B2B Koordinator på kontoret i Göteborg där ni arbetar nära produkt- och ekonomiavdelningen men även butikerna. Din huvudsakliga uppgift blir att bevara och skapa goda relationer med kunder. Bland annat kommer du hantera säljadministration, supportera butikerna och kunderna, agera säljsupport, administrera data tillhörande implementering av nytt system och agera på intresseanmälningar och därtill ta nykundsmöten. Rollens huvudfokus är inte försäljning men du kommer att agera på nya säljmöjligheter.
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på Academic Work för att sedan arbeta som konsult ute hos Specsavers. Uppdraget sträcker sig initialt till sista december, med eventuell möjlighet till förlängning.

Du erbjuds
- Möjligheten att arbeta på ett väletablerat och världskänt bolag
- En utvecklande och rolig roll med fokus på koordination och administration
- En hängiven konsultchef under hela anställningens gång

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Säljadministration - Uppläggning av nya företagskunder, avtalsregistrering, registrering av rekvisitioner, sammanställning av olika rapporter till kunder
* Support till deras butiker och kunder - Svara på samtal/mail från butikerna samt nya och befintliga kunder
* Administration i samband med implementering av nytt system - Uppdatering av data, tillhörande administration planering av utbildning med mera
* Säljsupport - Stötta de befintliga säljarna med allehanda arbetsuppgifter samt support vid planering och utförande av mässor
* Kundvård - Uppföljningsmöten med befintliga kunder
* Agera på och hantera intresseanmälningar - genomföra nykundsmöten


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från en kundorienterad roll - framförallt ett stort intresse för försäljning
- Har en administrativ ådra
- Har en avklarad gymnasial examen
- Har god dator- och systemvana
- Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då arbetet kräver det

Det är meriterande om du har
- Arbetat med B2B-försäljning
- Erfarenhet av offentlig upphandling
- Planerat och genomfört mässor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ

Det är viktigt att du är både serviceinriktad och kommunikativ och därmed besitter en Can do-attityd. Genomgående är vikten av prestigelöshet, därför ser vi också att du är en teamplayer.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Specsavers är idag världens största privatägda optikerkedja med butiker i elva länder och över 40 000 anställda. Specsavers medarbetare arbetar tillsammans varje dag för att erbjuda bättre syn och ögonhälsa till över 38 miljoner kunder världen över. På supportkontoret i Göteborg arbetar ett 80-tal medarbetare som stöttar de 118 butikerna i Sverige. Specsavers är utsedda till en av Sveriges bästa arbetsplatser via Great Place to Work, läs mer om dem här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juli 2023
  • Ansök senast: 25 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Säljassistent

Säljassistent

14 maj 2024

Mötesbokare på deltid!

Mötesbokare på deltid!

14 maj 2024

13 maj 2024

13 maj 2024