Back office-administratör till Handelsbanken!

Back office-administratör till Handelsbanken!

Arbetsbeskrivning

Back-office-avdelningen för Private Banking på Handelsbanken söker just nu en administratör att bli en del av deras härliga lilla team om fem personer. Här får du chansen att få en fot in i finansbranschen och en möjlighet att lära dig ännu mer om fonder och kapitalförvaltning!

OM TJÄNSTEN
Just nu söker vi, för Handelsbankens räkning, en administratör som vill jobba på Private Banking:s Back Office-avdelning. Det är en spännande roll med varierande arbetsuppgifter, där du får möjlighet att lära dig mer om fonder, kapitalförvaltning och vilka lösningar Handelsbanken kan erbjuda sina kunder. Du kommer att bli en del av ett team om fem personer med stark sammanhållning, stort engagemang och stark drivkraft. Som ny i detta team kommer du märka av att det är högt i tak, goda dialoger och att alla hjälps åt för att nå de gemensamma målen. För att trivas i rollen ser vi att du behöver vara självgående, snabblärd och noggrann som person.

Du erbjuds


* En dedikerad konsultchef och karriärspartner
* En möjlighet att utvecklas ytterligare inom finansiell administration
* En chans att få foten in i finansbranschen
* En chans att knyta värdefulla kontakter inför framtida arbetsliv


Du kommer att bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos Handelsbanken. Uppdraget är på heltid och minst 6 månader. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna i rollen är varierande men framför allt administrativa. Teamet gör gemensamma avstämningar varje morgon och utöver detta är vanliga arbetsuppgifter avslut, ändringar, fondkopplingar med mera. Ytterligare information kring arbetsuppgifterna kommer du kunna ta del av under processens gång.

VI SÖKER DIG SOM
För att trivas och prestera bra i rollen ser vi det som ett krav att du har tidigare erfarenhet av administration på något sätt, samt kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska då det ingår i det dagliga arbetet. Utöver detta ser vi det som mycket meriterande om du har erfarenhet av finansiell administration, bank eller kapitalförvaltning och har kunskap om fonder, aktier och obligationer.

Övrig information


* Start: 14 april
* Omfattning: Heltid. Arbetstider varierar mellan 07:30-17 och 8:30-17
* Placering: Kungsträdgården


Innan avtalsskrivning kommer en bakgrundskontroll, inklusive kreditcheck, att genomföras. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Investment Manager

16 februari 2024

projektportfölj chef

projektportfölj chef

26 oktober 2023