OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du nyligen tagit examen inom IT och letar efter ditt första jobb? Trivs du på ett entreprenöriellt företag, där pingis-rundor och playstation är ett skönt break i vardagen? Är du dessutom analytisk, har ett öga för detaljer och vill ta dig an detektivrollen som NOC/Support? Då kan rollen som Back Office Engineer till kommunikationsbolaget Sinch vara något för dig! Vi arbetar med löpande urval så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Back Office Engineer till Back Office Teamet på Sinch. Sinch tror på en familjär företagskultur med entreprenöriell känsla! Det här företaget passar dig som trivs med korta beslutsvägar och tycker om att vara involverad i allt som händer i!
I December 2016 blev Sinch uppköpt av CLX Communications, vilket innebär att företaget står inför en del förändringar de kommande åren. Bland annat kommer de att byta kontor och flytta till Lindhagen.
Sinch arbetar med en molnbaserad kommunikationsplattform som förenklar arbetet med att bygga och underhålla komplicerad infrastruktur. Som medlem i Back Office Teamet blir du en viktig del i att uppnå företagets mål: att förse bolag med den högsta kvaliteten inom röst, video, SMS och verifikation på en global nivå!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sinchs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Sinch. Sinchs intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Som Back Office Engineer blir du en viktig del i att se till att Sinchs produkter fortsätter hålla högsta kvalitet! Rollen är en delad NOC/Support-roll, där du, likt den detektiv du är, får möjlighet att grotta ner dig i kommunikationsteknologins mörkaste hemligheter. Du kommer dels sitta i NOC:en där du övervakar alla system i realtid, här krävs det både tålamod för övervakningen och effektivitet när du upptäcker ett problem. Du kommer även ta emot enklare supportärenden genom att använda ärendehanteringssystemet Zendesk. Du ansvarar sedan för att lösa problemen, antingen själv eller genom att eskalera problemen till rätt person.
Du kommer till exempel att:
* Övervaka system i realtid
* Upptäcka, undersöka och felsöka problem samt eskalera dessa vid behov
* Med hjälp av Zendesk ge support till Sinchs kunder
* Konfiguera/felsöka Sinchs backend-system för att säkerställa högkvalitativ leverans
Tjänsten passar dig som tycker NOC och Support känns spännande, och samtidigt vill vara på ett bolag där det händer mycket!
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som..
* Har en eftergymnasial utbildning inom IT
* Har kunskaper inom minst ett av följande tekniker och verktyg: VoIP, SIP/RTP, SQL, TCP/IP, Zendesk
* Är flytande i engelska, både tal och skrift
Det är meriterande om du…
• Tidigare har arbetat i en liknande roll
Som person har du ett gott öga för detaljer, kundservice och hög kvalitet. Du tycker felsökning är intressant och trivs dessutom på ett bolag där man arbetar i en internationell miljö. Utöver det har du en analytisk ådra och förmåga att arbeta systematiskt, du lämnar inga lösa trådar och har förmåga att prioritera ditt arbete. Du är dessutom nyfiken och drivs av att lära dig nya teknologier och applikationer. Att bolaget förändras är heller inga problem för dig – du trivs på ett entreprenöriellt bolag med mycket förändring!
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, löpande, med chans till överrekrytering
* Placering: Lindhagen, Kungsholmen
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sinchs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
INFORMATION OM FÖRETAGET
Sinch är ett företag som arbetar med kommunikation inom röst, video, sms och verifikation. Det är ett bolag som håller absolut högsta kvalitet på sina produkter! Tack vare SDKs är deras produkter lätta att integrera och förvalta för utvecklare världen över. I December köptes bolaget upp av CLX Communications som också arbetar med kommunikation i form av SMS, MMS, röst och liknande
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231