Backoffice/säljassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en Backoffice/säljassistent Yamaha Motor Scandinavia AB ingår i Yamahakoncernen och är generalagent för företagets samtliga motorprodukter som motorcyklar, båtmotorer, snöskotrar, fyrhjulingar och tillbehör i Sverige, Norge, Danmark och de baltiska länderna.Dessutom har Yamaha agenturen för Buster, Yamarin och Finnmaster båtar.Antalet anställda är ca 75 personer och man omsätter ca 1 600 MSEK.Företaget är marknadsledande och man är mycket framgångsrika.Yamaha Motor i Sverige och i Skandinavien är "det goda exemplet" hur man bygger ett starkt varumärke och lyckas både mot återförsäljare och konsument, men också hur man lyckas bygga ett framgångsrikt team i företaget, med en entreprenörsanda och laganda som är fantastisk.Vi söker Vi söker nu en kombinerad backoffice/säljassistent till Yamaha Motor Scandinavia som tillsammans med 4 kollegor ska arbeta med att ta emot beställningar från våra kunder.Order kan komma in via mail, fax eller telefon. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Lägga in förorder på hösten för leverans till våren.Skicka bekräftelse till kund.Ha koll på att kund blir kreditgodkänd innan ordern går iväg.Ha koll på att återrapporter kommer från Amsterdam. Du ska även löpande ta emot spotorders.Du ska skicka orderbekräftelses och du ska bevaka leveranserna.Om det blir förseningar så ska du meddela kunden detta.Du ska bevaka restorders och meddela kunden när dessa kommer levereras.Du ska fakturera och du ska även göra krediteringar vid behov. Du kommer ha mycket kontakt med kunder och svara på diverse frågor kring leveranser, priser, årsmodeller mm. Du ska även assistera våra säljare och produktchefer med att plocka försäljningsrapporter, försäljningsvillkor och priser. Profil Som person är du självgående, kreativ, strukturerad och mycket noggrann.Du trivs i ett högt tempo och har förmågan att fokusera på flera saker samtidigt.Du är positiv och har lätt för att hålla i/skapa ett brett kontaktnät inom organisationen.Du har en välutvecklad kommunikativ förmåga och därmed lätt att uttrycka dig.Självklart är du serviceminded.Kunskaper i affärssystemet AS400 är ett önskemål men inget krav.Du ska ha goda kunskaper i MS Office.Du har minst gymnasieutbildning och flera års arbetslivserfarenhet.Goda kunskaper i engelska är ett krav då viss engelsk korrespondens sker med det europeiska huvudkontoret i Amsterdam. Du erbjuds jobb i ett marknadsledande företag som finns representerat över hela världen.Du får möjligheten att jobba i ett framgångsrikt företag som har produkter som många människor åtrår. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.Du erbjuds marknadsmässig lön och andra förmåner. Kontoret är beläget i ljusa och trevliga lokaler i Farsta, nära tunnelbana, pendeltåg och shopping i Farsta centrum.Intresserad?

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Larsson
0708-810589
Maria Larsson

Caroline Dysenius

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-Search
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 8 mars 2006
  • Ansök senast: 7 april 2006

Besöksadress

Kammakargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Kammakargatan 22
Stockholm, 11140

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010