Bank- & försäkringssäljare

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba tillsammans med oss och Sveriges nöjdaste kunder inom bank och försäkring?! 
 
På vårt kontor i Jönköping har vi flera medarbetare som fått möjlighet att gå vidare inom organisationen vi söker därför nya medarbetare till teamet både för tillsvidareanställning och långtidsvikariat som vill vara med och fortsätta skapa marknadens bästa kundmöten.  
 
Om jobbet 
Som bank- och försäkringssäljare hos oss på Länsförsäkringar arbetar du med service och försäljning till privatpersoner vid spontana och bokade kundmöten samt via telefon med avseende på försäkra, spara, låna och betala. 
 
Ditt uppdrag som bank- och försäkringssäljare är att ansvara för att kunden alltid har rätt bank- och försäkringsengagemang hos oss och därmed bidra till kundens ekonomiska trygghet. Du möter kunden i första led och analysera kundens behov för att sedan antingen lösa frågan på egen hand alternativt slussa kund vidare till bank- eller placeringsrådgivare, eller annan del av verksamheten. Du följer marknadens utveckling och föreslår förändringar och kompletteringar som förbättrar kundens bank och försäkringsskydd. Vi erbjuder ett roligt arbete där arbetsuppgifterna spänner över ett brett kompetensområde över hela vårt produktsortiment.  
 
Vi arbetar aktivt för att utveckla de kontaktvägar och öppettider som krävs för att möta kundernas förväntningar på hög tillgänglighet och personlig service. För att trivas i rollen tror vi att detta är något som även du vill vara med att arbeta för och utifrån. 
 
Utbildning och erfarenhet 

Vi söker dig som har arbetat inom kundservice och försäljning. Har du dessutom erfarenhet från bank och/eller försäkringsbranschen är det meriterande. Har du utbildning inom något av dessa områden är också fördelaktigt. 
 
Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt övriga språkkunskaper ses som meriterande. Du har förmågan att lätt sätta dig in i och använda olika affärssystem samt digitala kanaler.   
Vem är du? 
Du är en person som på ett naturligt sätt delar med dig av din positiva energi och brinner för att skapa goda kundmöten med hög kvalité. Du drivs av att söka efter möjliga affärer vid varje kundmöte. Vi tror vi att du är en person som är bekväm med att arbeta utifrån tydliga mål och att du engageras och motiveras av att uppnå dem. 
 
Du behöver känna dig bekväm med självständigt arbete och i att ta egna initiativ för att driva affären framåt samtidigt som du är en lagspelare som gärna löser problem tillsammans med andra. På så sätt bidrar du också till gruppens framgång och det goda arbetsklimatet.  
 
Då mötet med kunder sker i flera kanaler och tempot stundvis är högt kräver det att du är flexibel och har förmågan att prioritera för att kunna erbjuda kundmöten i världsklass. Vi verkar också på en marknad som ständigt utvecklas och därför ser vi att du är en person med ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.  
    
Mer information och ansökan  
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Michael Arrhenius på telefon 036-19 92 78. Facklig kontaktperson är Karin Skarland på telefon 036-19 91 17.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024