OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
ARBETSUPPGIFTER
Inom Uppdragsavdelningen handläggs alla ärenden för utredning, beslut om bistånd, beställning av insatser och uppföljning av insatser riktade till enskilda personer. Arbetet sker i nära samverkan mellan avdelningens olika enheter för handläggning av beslut enligt Socialtjänstlagen, LSS, LVU och LVM.
Då en av våra kollegor nu skall vidare på nya äventyr söker vi en ny medarbetare till vår erfarna arbetsgrupp. Gruppen består av 8 stycken handläggare som arbetar främst med handläggning inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS, samt viss handläggning utifrån Socialtjänstlagen. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av handläggning gällande barn och ungdomar upp till 21 års ålder. Att arbeta som handläggare hos oss innebär att utreda behov och besluta om insatser för personer med funktionsnedsättning samt att följa upp och utvärdera insatserna. I ditt dagliga arbete kommer du att genomföra barnsamtal, samtala med föräldrar samt samverka med olika verksamheter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning enligt LSS. Erfarenhet av barn- och familjearbete är även önskvärt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort krävs.
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Hedlund
Ann-Charlotte Lundegård
0340-888 22
Anette Eliasson
0340-88764
Enhetschef Carin Hedebrant
0340-886 90
Vision
0340-887 75
Enhetschef Mia Netzén
SSR Helene Andreasson
0340-887 51
VISION
exp. 0340-887 26
Enhetschef Karin Fahlman
0340-881 22
Enhetschef Johan Klingborg
0340-887 98