Bemanning- och rekryteringsplanerare

Arbetsbeskrivning

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Vi på Resurscenter söker dig som brinner för bemanningsprocesser och gillar mötet med människor. För att lyckas som Bemanning- och rekryteringsplanerare ska du vara social och utåtriktad och kunna prata med alla. Tillsammans i teamet på Resurscenter är vi en serviceenhet för Härjedalens kommun i bemanningsprocess genom att se till att rätt person, med rätt kompetens i rätt tid arbetar i verksamheten. Du som Bemanning- och rekryteringsplanerare har en viktig roll för att verksamheten ska fungera.

Arbetsuppgifter
Att arbeta som Bemanning- och rekryteringsplanerare på HR-avledningen och enheten Resurscenter i Härjedalens kommun innebär snabba förändringar och höga krav på att rätt personal bokas in på rätt uppdrag. Vi anpassar oss löpande efter våra verksamheters behov och önskemål därför är det viktigt att du är lyhörd och har viss analytisk förmåga. Du bör även vara lösningsorienterad och orädd inför nya utmaningar och kundsituationer. Tillsammans med teamet på Resurscenter ansvarar du för att lösa kort- och långtidsfrånvaro, till vår hjälp har vi programvaran TimeCare för bemanningsplanering och inom rekrytering används programvaran Webcruiter.   

Arbetet innebär att vid behov rekrytera nya tim-vikarier till verksamheterna. Du arbetar med hela rekryteringsprocessen från ax till limpa och du behöver vara bekväm i att på egen hand hålla intervjuer och ta referenser.

Utifrån din roll som Bemanning- och rekryteringsplanerare kan du också komma att involveras i utvecklingsarbeten eller uppföljning av resultat kopplat till bemanning och rekrytering. Det är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen inte är den andra lik.

Kvalifikationer
För tjänsten är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Goda kunskaper i Officepaketet samt datorvana är ett krav. Erfarenhet av systemen TimeCare och Webcruiter är önskvärt, likaså tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.

Det är meriterande om du har dokumenterad försäljningserfarenhet och gärna arbetslivserfarenhet från bemannings-/rekryteringsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom kundbemötande, administration och/eller koordinering.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.   

Personliga egenskaper
Resurscenters motto är ”Vi gör varandra bra” och vi stödjer och stöttar varandra inom teamet. Vi söker nu en lagspelare till vårt gäng på Resurscenter. 

Vi tror att du som söker är utåtriktad och har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, med en väl utvecklad förmåga att samarbeta med andra såväl internt som externt. Du är analytisk, strukturerad och van vid att arbeta med parallella uppgifter, då arbetet stundtals innebär att du bör vara stresstålig och van att arbeta i ett högt tempo. Du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar, är målinriktad, vågar tänka själv och är trygg i att fatta egna beslut och du tycker det är roligt och utvecklade med digitalisering.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas inom Härjedalens kommun, tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor på Resurscenter. Som Bemanning- och rekryteringsplanerare på Härjedalens kommun kommer du få goda erfarenheter av koordinering och planering av personal på både kort och lång sikt. Du kommer bli riktigt vass på arbetstidslagen, centrala avtalet allmänna bestämmelser, bemanningsprocesser och problemlösning. Arbetsorten är Sveg med möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder även friskvårdstimma och friskvårdspeng för att skapa en hälsosam livsstil.   

Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Om vi väckt ditt intresse ser vi fram emot din ansökan! Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktinformation
Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Rikard Mattsson, Enhetschef Resurscenter, 0680-163 02, rikard.mattsson@herjedalen.se

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Hjort

Ronnie Lidberg

Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström

Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist

Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström

LR Sören Gustafsson
0680-162 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härjedalens kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Besöksadress

Ringvägen 2, 84233 Sveg
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024

10 maj 2024