Bemanningsadministratör

Bemanningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det nästan alltid kommer att vara värt det.

Nu söker vi två serviceinriktade bemanningsadministratörer till Bemanningscenter som tillhör socialkontorets personalutvecklingsenhet och som stödjer avdelningarna Stöd och service och Vård och omsorg med vikarietillsättning.

Bemanningscenter ansvarar för administration av bemanning, rekrytering och personalförmedling och Bemanningscenters kunder är chefer, medarbetare och brukare inom Stöd och service samt Vård och omsorg.

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsadministratör kommer du att ansvara för att samordna behovet av korttidsvikarier. Bokningar av vikarier sker genom bemanningssystemet TimeCare Pool. I dina arbetsuppgifter ingår även att stödja verksamhetens chefer i bemanning och introducera nya vikarier i systemet.

Arbetet ska präglas av ett professionellt bemötande, respektfull kunddialog samt en positiv inställning till utveckling och förbättring.

Bemanningscenter har öppet årets alla dagar, vilket innebär att du även kommer att arbeta vissa helger.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och har gymnasie- eller högskoleutbildning. Du är tydlig i din kommunikation i svenska, både i tal och skrift, samt känner dig bekväm med att använda digitala verktyg och kan snabbt sätta dig in i olika system.

För att lyckas i uppdraget krävs en bra samarbetsförmåga med kollegor och chefer samtidigt som du driver ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Du är duktig på att strukturera och planera ditt arbete samtidigt som du är flexibel och tillmötesgående när förutsättningar och behov förändras. Med din positiva inställning bidrar du till utveckling och förbättring.

ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.

Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.

Läs mer om Skellefteå här: http://skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sari Rytioja, enhetschef
0910-73 50 00
Kerstin Eriksson, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Eva Hård, verksamhetschef
0910-73 50 00, 070-252 80 09
Peter Näsström, verksamhetschef, hemtjänst
0910-73 50 00
Lars-Gunnar Forsberg, Vision
0910-73 50 00
Margareta Carlsson, Kommunal
0910-73 50 00
Madeleine Andersson, boendechef
0910-73 50 00
Lena Nyström, Kommunal
0910 - 73 50 00
Annica Viklund, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Jessica Lundh, chef personlig assistans
0910-73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, Socialkontoret
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


16 maj 2024

14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024