OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta nästa steg inom personalledning i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden? Hemfrid fortsätter att växa och söker ytterligare engagerade och positiva Bemanningsansvariga till deras nyrenoverade kontor på Södermalm. Välkommen till en arbetsplats där prestige inte får något utrymme, men som har stor plats för personlig utveckling, skratt och långvariga relationer!
OM TJÄNSTEN
Hemfrid grundades 1996 och företaget har idag cirka 2100 medarbetare runt om i Sverige. Hemfrid fortsätter att växa och Academic Work söker återigen nya bemanningsansvariga till Hemfrids fina, nyrenoverade kontor på Rosenlundsgatan i hjärtat av Södermalm. I rollen som bemanningsansvarig har du ett personalansvar för cirka 40 medarbetare, så kallade Hemfridare.
Hemfrid är ett snabbt växande bolag och bidragande till företagets framgång är deras värdegrund; att de är kunniga, nytänkande och handlar med ett stort hjärta. Därför ser vi även att du som söker har en känsla för kvalitet, delar deras värderingar samt förmåga att skapa ett starkt team. Du välkomnas till en arbetsplats där de utbyter tankar, idéer och erfarenheter samt värnar om sociala aktiviteter för medarbetarna.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen inledningsvis sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Hemfrid. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Hemfrids önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
ARBETSUPPGIFTER
Som Bemanningsansvarig kommer du självständigt ansvara för bemanningen av en servicepool av Hemfridare inom ett geografiskt område. Du arbetar med administrativa uppgifter såsom schemaläggning samt coachar och vägleder dina medarbetare i arbetet ute på fältet. Morgonen inleds med att du ersätter vakanser och kommunicerar ut nya städuppdrag och förändringar, därutöver jobbar du strategiskt vilket innebär att du lägger schema för kommande veckor där du utgör en viktig pusselbit i allt flyter på som det ska. Resterande del av tjänsten innebär att du coachar dina hemfridare, stöttar dem i frågor som kan uppkomma i det dagliga arbetet och är en närvarande chef. Detta innebär att du har löpande medarbetarsamtal, lönesamtal och kravställande samtal.
Du kommer till exempel att:
* Ansvara, leda och motivera dina medarbetare
* Arbeta med schemaläggning, bemanning och arbeta proaktivt för att driva ditt område framåt
* Administrera avtal, fakturaunderlag och liknande
Tjänsten passar dig som vill få värdefull erfarenhet i en bransch där det händer mycket och är i ständig utveckling! Du ställs inför utmanande case, men kommer att lära dig mycket, såväl om dig själv som om dina medarbetare och om Hemfrid i stort. På Hemfrid premieras internt avancemang och utvecklingsmöjligheterna är därför goda. Vem vet, kanske är ditt nästa steg är att bli områdeschef?
VI SÖKER DIG SOM
* Har 1-3 års arbetslivserfarenhet från service- eller tjänstesektorn, gärna inom hotell, event eller försäljning
* Har tidigare arbetslivserfarenhet av bemanning och schemaläggning
* Har erfarenhet av en coachande roll
* Behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift, detta då du kommer att arbeta med administrativa arbetsuppgifter på dessa språk.
Det anses meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom relevant område så som personalvetare eller beteendevetenskap.
För att trivas i rollen ser vi dig som gillar när det händer mycket. Det är viktigt att du klarar av att ha många bollar i luften samtidigt som du håller en god struktur. Du är en person som trivs med att ha mycket att göra och har en hög stresströskel. På Hemfrid värdesätts alla relationer högt och arbetsplatsen karaktäriseras av en positiv, flexibel och lösningsorienterad inställning bland medarbetarna. Du bör vara en person som är resultat- och utvecklingsdriven samt ser förändring som en spännande utmaning.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonstitel och/eller annonsID i rubriken på ditt mail.
ÖVRIG INFORMATION
* START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
* OMFATTNING: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning tillämpas
* UPPSKATTAD ARBETSTID: 07:00-16:00
* PLATS: Södermalm, Stockholm
* KONTAKT: Rekryteringskonsult Josefin Nilsson eller rekryteringskoordinator Nina Haskel, 08-120 52 332 eller 08- 522 589 07
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster och bolagets värderingar handlar om nytänkande, kunnighet samt stort hjärta. Bolaget erbjuder bland annat städning, fönsterputs, barnpassning, samt trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som förenklar vardagen och som ger kunderna tid till annat. Hemfrids kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare.
Hemfrid grundades 1996 och har idag drygt 2100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm men företaget har också kontor i Malmö, Göteborg, Uppsala och Västerås.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231