Bemanningsassistent

Arbetsbeskrivning

Med engagemang, arbetsglädje och ett professionellt bemötande tar vi oss an varje ny arbetsdag. Hos oss får du arbeta med något av det mest värdefulla som finns - att göra vardagen bättre för våra äldre medborgare. Du kommer till en verksamhet som bygger på respekt för människors självbestämmande och integritet, och får hjälpa våra boende till frihet i deras vardag. Här arbetar vi utifrån en värdegrund som har skapats av samtliga medarbetare.

Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt arbete där du tillsammans med dina kollegor får möjlighet att utveckla en verksamhet där våra äldre är i fokus.

Rollen som bemanningsassistent innebär i huvudsak att bemanna vid ordinarie personals frånvaro. Detta innebär både strategisk och långsiktig planering samt att hantera akuta lösningar. Kommunikationen mellan gruppchefer, vikarier och ordinarie personal sköter du via telefon. Du ansvarar för att bemanningsmålen hålls och som stöd i ditt arbete har du ett bemanningsprogram, samt kommunens lönehanteringsprogram där all frånvaro ska registreras. Du ansvarar även för viss schemaläggning. I din roll som bemanningsassistent är du oftast den första person som medarbetarna kommer i kontakt med vid förfrågningar. Arbetet kräver därför att du har lätt att bemöta människor och har god service.

Vi söker dig som är utbildad undersköterska alternativt dig som har en administrativ utbildning. Du är en person som tycker om att arbeta i team, är flexibel och ser lösningar istället för problem. Som person är du positiv och engagerad samt har stark egen drivkraft. Du sätter kunden i fokus och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du arbetar självständigt och kan ta egna initiativ till förbättringar. Vi ser även att du är en person som gillar struktur och att du har goda administrativa kunskaper. Att du har lätt för att bemöta andra och kan ge god service är en förutsättning i rollen.

Erfarenhet av schemaläggning och personaladministrativa system är meriterande, likaså arbetslivserfarenhet från bemanningsplanering. Vi ser även att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift, då kommunikation är en central del i rollen.

För denna tjänst är uppvisande av giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning.

Gustavsgården är ett boende för äldre med stort omvårdnadsbehov. Boendet består av tre enheter med totalt 106 lägenheter. Vi arbetar enligt kontaktmannaprincipen, vilket innebär att varje boende har en kontaktperson i personalgruppen som kan bistå den boende i olika avseenden. I fokus för vår verksamhet står värdeorden: kompetens, flexibilitet, trygghet och tydlighet.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 15 september 2019.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Ann-Christin Nordström på 08-570 471 11. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven Gustavsberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • månadslön enl. ök.
  • Heltid 100% Tillsvidare.
  • Publicerat: 28 augusti 2019

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024