Bemanningscontroller

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.

För att lyckas med vårt uppdrag behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare och chefer som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Tillsammans gör vi skillnad för de människor som behöver vårt stöd varje dag. Vi är cirka 1200 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill utvecklas tillsammans med oss. Idag är vi tre glada, trevliga och prestigelösa ekonomer i förvaltningen som nu står inför en expansiv fas där vi är i behov av dig för att komplettera vårt team. Vi ska nu utöka vår verksamhet med en nyinrättad tjänst som bemanningscontroller.

ARBETSUPPGIFTER
Klappar ditt hjärta för att effektivisera processer utifrån ett ekonomiskt och kvalitativt perspektiv? Är du analytisk och motiveras av utveckling och att driva förändring? Då är detta rollen för dig!

Som bemanningscontroller får du möjlighet att vara med och bygga upp en ny stödfunktion i förvaltningen. I rollen ingår att utveckla och kvalitetssäkra arbetet med att uppnå en hållbar bemanningsplanering och resursoptimering i våra verksamheter. Du ansvarar för analys och uppföljning av verksamheternas schemaläggning, planering och bemanning samt stöttar cheferna i detta arbete. I rollen förväntas du utbilda chefer inom området och ge råd och stöd i frågor rörande lagar och avtal för schemaläggning och bemanning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Utveckla och effektivitetssäkra bemanningsprocessen med bibehållen kvalitet
• Ansvara för utbildning och agera rådgivare i bemanningsplanering och resursoptimering
• Stötta i frågor gällande lagstiftning kopplat till schemaläggning och bemanning
• Intern kontroll av scheman i syfte att utveckla och kvalitetssäkra arbetet
• Ansvara för regelbunden uppföljning av verksamheternas bemanning och planering ur ett ekonomiskt perspektiv


KVALIFIKATIONER

Vi tror att du som söker har en en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller logistik. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med bemanningsplanering och resursoptimering samt har arbetat i något planeringssystem, exempelvis Time Care. En förutsättning för att lyckas i rollen som bemanningscontroller är att du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya system. Då tjänsten innefattar att utbilda är din kommunikativa förmåga avgörande.

Vi söker dig som trivs att arbeta med komplexa frågor och uppskattar det analytiska arbetet. Du tar initiativ och driver, i nära samarbete med verksamhetens chefer, dina förslag på nya arbetssätt för att nå önskat resultat. För framgång i rollen krävs således att du är relationsskapande och underhåller dina kontakter. Vi förutsätter att du besitter förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt för att hålla uppsatta tidsramar






ÖVRIGT
Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html

Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Enarsson
0150-578 20, v 30-31,
Johanna Sjörup
0150-48 80 97, v 32
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Hannele Hassinen
0150-48 88 90
Kommunal
0150-570 00
Per Enarsson
0150-578 20
Johanna Sjörup
0150-48 80 97
Pia Carlsson
0150-575 15
Ramona Grapenhielm
0150-578 90
Sassa Kusserow
0150-48 84 70

Sammanfattning

Besöksadress

Upplandsgatan 2 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Verksamhetsstrateg

Verksamhetsstrateg

26 april 2024

Projektledare för införandet av Millennium (FVM)

Projektledare för införandet av Millennium (FVM)

26 april 2024