Bemanningscontroller till Partille kommun

Bemanningscontroller till Partille kommun

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Bemanningscenter i Partille kommun arbetar med vikarieförsörjning inom verksamhetsområdena hemtjänst, funktionshinder, förskola och skola vars enheter är knutna till bemanningscenter. Enheten består i dagsläget av två bemanningsplanerare som tillhör HR avdelningen. Bemanningscontroller kommer att arbeta övergripande, initialt inom vård- och omsorgsförvaltningen med schema- och bemanningsfrågor. Bemanningscontrollern kommer att rapportera till HR-chef och ingå i Bemanningscenter.

ARBETSUPPGIFTER
Är du redo att axla rollen som bemanningscontroller i Partille kommun? Din uppgift blir att på ett självständigt sätt utveckla och förvalta vård- och omsorgsförvaltningens bemanningsprocess samt driva utvecklingsarbetet kring "heltid som norm" i kommunen.

Ditt uppdrag innebär att utveckla bemanningsprocessen genom att analysera nuläge, ge förslag på förbättringar och kvalitetssäkra scheman. En viktig del i din roll blir att stötta chefer i förändringsprocesser för att uppnå en hållbar personalekonomi och verksamhet. Du säkerställer att schemaplanering sätts upp mot lokala regelverk som vård- och omsorgsförvaltningen har samverkat och fattat beslut om.

I rollen ingår även att:
• Vara vård- och omsorgsförvaltningens kontaktperson i bemanningsfrågor
• Delta på ledningsgruppsmöten och föra dialog om bemanningsprocessen vid behov
• På uppdrag av förvaltning- eller avdelningschef anpassa scheman utifrån bemanningsbehov och ekonomiska resurser
• Redovisa statistik samt följa upp personalnyckeltal och måluppfyllelse
• Skapa och utforma utbildningsmaterial för att utbilda och samordna chefer och berörda personer i bemanningsprocessen

Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du får möjlighet att arbeta med en viktig framtidsfråga inom vård- och omsorgsförvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning eller förvärvad erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Rollen kräver att du har gedigen kunskap och erfarenhet av bemanningsplanering som har innefattat schema-, personal- och bemanningsarbete samt personalekonomi. Vidare ser vi att du har erfarenhet av projektledning och/eller av att genomföra förändringar av processer. Har du erfarenhet av arbete i kommunal eller annan politiskt styrd verksamhet ser vi det som meriterande.

För att lyckas i rollen som bemanningscontroller är du van att driva processer självständigt. Du är förtroendeingivande och kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Som person är du drivande och lösningsfokuserad i ditt arbete samt har förmågan att skapa och underhålla relationer. Vidare har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Löpande urval kan komma att tillämpas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Liknande jobb


Projektassistent inom social välfärd

Projektassistent inom social välfärd

8 maj 2024

Samverkanskoordinator

Samverkanskoordinator

3 maj 2024

Verksamhetsstrateg

Verksamhetsstrateg

26 april 2024