Bemanningsplanerare till ApoEx

Bemanningsplanerare till ApoEx

Arbetsbeskrivning

Lockas du av en omväxlande och ansvarsfull roll där du får stora möjligheter att påverka? Vill du arbeta på ett spännande tillväxtföretag i en miljö som präglas av driv, nytänkande och inställningen att ingenting är omöjligt? För rekrytering till ApoEx söker vi en utvecklingsorienterad och systemintresserad bemanningsplanerare som kommer att fungera som viktig länk mellan drift, lönefunktion, HR och IT. Placering är på ApoEx’s huvudkontor i Hammarby Sjöstad, Stockholm.

Låter detta som en intressant utmaning för dig? Sök då tjänsten redan idag, urval och intervjuer kommer att ske löpande.


Om tjänsten
Som bemanningsplanerare hos ApoEx kommer du att vara företagets superuser för resursplaneringssystemet Quinyx och stötta verksamheten med schemaläggning och bemanningsbehov. Du fungerar som ett strategiskt och operativt stöd till driftens chefer, som har huvudansvaret för att skapa en hållbar resursplanering. Tjänsteresor till driftenheterna i olika delar av Sverige förekommer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Ansvara för ApoEx resursplaneringssystem och delta i utveckling och uppföljning av resursbehov som styr schemaläggningen för driften
- Stötta chefer i driften kring långtidsplanering i samband med budget och prognos
- Koordinera schematidsregistrering mot lön och vara behjälplig med löneadministration vid behov
- Ta fram och analysera nyckeltal och rapporter inom HR-/löneområdet
- Arbeta proaktivt för att stötta driften i hur resursanvändandet och driftflöden kan bli mer effektiva
- Support och stöd kring schemaläggning
- Föreslå förbättringsförslag avseende arbetstidsregler och policyändringar
- Framtagning av utbildningsmaterial och ansvar för utbildningsinsatser


Vem är du?
Vi söker dig med minst tre års erfarenhet av resursplanering, både långtidsplanering och schemaläggning, och som lägst en gymnasieexamen. Du har ett systemintresse och goda kunskaper i Excel, erfarenhet av Quinyx är meriterande. Vidare har ditt arbete inkluderat tidrapportering mot lön och om du dessutom har en bakgrund som löneadministratör alternativt lönekoordinator är det positivt.

Som person är du självgående och initiativtagande där du får saker att hända och du tar ansvar för att resultat nås. Med din positiva och serviceinriktade inställning trivs du med att fungera som ett stöd till driften och driftcheferna. Din samarbetsförmåga är god och du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt för att framgångsrikt utbilda verksamheten att nyttja systemet optimalt. Utöver detta ser vi att du är strukturerad och metodisk i ditt sätt att arbeta och du använder din analytiska förmåga att vidareutveckla befintliga processer samt aktivt driva förbättringsarbete.


Om verksamheten
ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. Vill du utvecklas med oss?

Läs mer om ApoEx på www.apoex.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024

10 maj 2024