Bemanningssamordnare

Bemanningssamordnare

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Centrala bemanningsenheten vid omsorgsförvaltningen är en av Kristianstads kommuns bemanningsenheter som består av 19 medarbetare, där du kan bli en av dessa.

Vi är indelade i tre team, Rekrytering och utveckling som har det övergripande målet att attrahera, rekrytera, utveckla, behålla, avsluta samt bemanna ut korttidsvikarier och kvalitetssäkra processen. Det är till detta team denna rekrytering avses. Schema och bemanningsekonomi som har det övergripande målet att utveckla hållbara scheman, bemanning och bemanningsekonomi, Digitalisering som har det övergripande målet att digitalisera CBE samt kvalitetssäkra CBEs digitala system till våra processer.

Centrala bemanningsenheten genomför en förändringsresa där fokus läggs på att arbeta proaktivt, kvalitetssäkra processer för att minska sårbarheten och skapa en lärande organisation. Fokus läggs på det salutogena, vad som fungerar och hur vi vill arbeta framåt och arbetar gemensamt med att komma dit.

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningssamordnare vid Centrala bemanningsenheten (CBE) arbetar du med att attrahera, rekrytera, utveckla, behålla, avsluta samt bemanna ut korttidsvikarier i omsorgsförvaltningens verksamheter. Det innebär att du kommer ha kontakt med många personer under varje arbetsdag, både personer som söker arbete inom omsorgsförvaltningen, de som redan arbetar, korttidsvikarier i våra verksamheter samt planerare och chefer. I arbetet ingår det att både representera arbetsgivaren och aktivt arbeta med att göra Kristianstads kommun till en attraktiv arbetsgivare, att rekrytera och introducera medarbetare samt ha löpande dialog med dessa. Du kommer att behöva tala och hålla presentationer inför grupper av varierande storlek, både internt men även exempelvis på mässor och rekryteringsevent.

En del av arbetat är att löpande dialog med våra korttidsvikarier och arbeta direkt med bemanning, men även med utvecklande arbete där vi kontinuerligt ser över våra processer och arbetar med korttidsvikariernas hela livscykel enligt ARUBA-modellen. Det innebär att arbetet innebär så mycket mer än bara att bemanna.

Som bemanningssamordnare ingår det helgtjänstgöring, för närvarande var sjätte helg då vi stödjer våra verksamheter som bedriver sin verksamhet dygnet runt alla dagar i veckan.

KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig som har en högskoleutbildning från Personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande.

Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna då personaladministrativt. Även god erfarenhet av digitala system (Officepaketet, bokningssystem etc.) och har uttalat lätt för att lära dig nya digitala system.

Som person är du självgående och tar ansvar för ditt arbete, är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter samt ser möjligheter i förändringar. Du har lätt för att arbeta med andra människor på ett lyhört sätt, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Vidare talar du klart och välformulerat i både enskilda möten och i små samt stora grupper och har ett gott bemötande.

B-körkort krävs för denna tjänst.

ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstad kommun, OMS Stab
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2023
  • Ansök senast: 24 september 2023

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024