Beteendevetare

Arbetsbeskrivning

Beteendevetare

KLK:2013:35

Arbetsmiljöenheten,Kommunledningskontoret
Arbetsmiljöenheten är Kristianstads kommuns inbyggda företagshälsovård och svarar för företagshälsovård till ca 7000 anställda. Verksamheten är till största delen anslagsfinansierad.
Arbetsmiljöenhetens huvuduppgift är att ge förvaltningar och bolag stöd i arbetsmiljöarbetet, hälso-, friskvårds- och rehabiliteringsarbetet utifrån att vara en oberoende expertresurs.

Arbetsmiljöenhetens styrka är en bred kompetens inom arbetsmiljöområdet i kombination med en genuin teamkänsla som genomsyras av positivt tänkande. Vi har ett väl uppbyggt och fungerande samarbete med såväl interna som externa aktörer.
Med en god egen arbetsmiljö vill vi vara ett gott exempel för våra kunder.

Vi erbjuder dig
Inspirerande kundkontakter, omväxlande och intressanta arbetsuppgifter i en av Sveriges bästa inbyggda företagshälsovårdsenheter. Trevliga och kompetenta medarbetare och arbete i multidisciplinärt team. Möjligheter till utveckling och stimulans.

Som Beteendevetare kommer du att vara med att utveckla vårt teamarbete för att tidigt fånga upp och ge stöd i rehabarbetet med chefer, personalfunktioner och medarbetare.

Arbetsuppgifter
Du arbetar med chefsstöd och coachning samt med stöd till arbetsgrupper vid utvecklings och förändringsarbete. Arbete med strategisk hälsa genom att stödja organisationerna att utveckla sitt hälsoarbete är en naturlig del. Vidare ingår det att driva nätverk, planera och genomföra utbildningar samt att stödja organisationer och chefer att se hälsan som en strategisk resurs.
Arbetet som beteendevetare innebär arbete både i team och självständigt samt på individ och gruppnivå.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är beteendevetare med KBT-utbildning och som gärna har en fördjupning inom organisationsteori. Du ska ha efarenhet av arbete inom området arbetslivets psykologi och har erfarenhet av att planera och genomföra utbildningar inom området. Du ska även kunna identifiera och kommunicera samband mellan arbetsmiljö, produktivitet och hälsa. God datorvana och B-körkort är ett krav. Har du erfarenhet av ett konsultativt arbetssätt och erfarenhet av att arbeta med kris och konflikthantering ser vi det som meriterande.

Som person ska du vara kundorienterad, ha hög integritet och drivas av ett hälsofrämjande synsätt.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Marie Håkansson, Enhetschef, 044-13 57 17.

För facklig information, ta kontakt med
Fredrik Jeppsson, SACO, 070-625 28 20
Ann-Catrin Arvidsson LO, 044-13 48 78
Birgitta Olsson, TCO Telefon: 0733-13 48 88

Sista ansökningsdatum
2013-11-04

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren på telefon 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

Socialsekreterare till Socialförvaltningen Nordost

28 mars 2024

28 mars 2024

Behandlingssekreterare- Sommarvik

Behandlingssekreterare- Sommarvik

28 mars 2024