Beteendevetare till uppdrag att främja hälsa och arbetsglädje

Beteendevetare till uppdrag att främja hälsa och arbetsglädje

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3500 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. 

Nu utökar vi vår HR avdelning och vi är intresserade av just dig!

Du kommer att tillhöra HR-enheten och arbeta tillsammans med ett gäng härliga HR-kollegor på Maria Park och främst teama med vår beteendevetare som arbetat hos oss sen 2016. Totalt stöttar vi ca 90 chefer inom fem olika verksamhetsområden. HR- enheten är en del av vår HR-avdelning och på avdelningen finns också Bemanning- och rekryteringsenheten samt en utbildningsenhet – VOF Akademi.

Vi sitter i fräscha lokaler på Maria Park, beläget i norra delen av Helsingborg. Det är lätt att ta sig hit med lokal buss och parkering finns i anslutning till kontoret. Du har tillgång till gym och omklädningsrum. Vår arbetsplats är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år samt tillgång till en förmånsportal fylld med förmåner och erbjudanden.

Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningens olika enheter arbetar systematiskt med sitt arbetsmiljöarbete, där den sociala arbetsmiljön är en oerhört viktig del för att främja hälsa och arbetsglädje, vilket gynnar arbetsplatsen och därmed alla våra kunder, brukare och anhöriga.

Som beteendevetare kopplas du in för att på olika sätt och med stor variation arbeta med gruppens sociala arbetsmiljö. Detta arbete görs i nära samarbete med enhetschefen som är en aktiv deltagare i dina olika mötesformer. 

För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha ett empatiskt aktivt lyssnande, och en inlevelseförmåga i hur det är att arbeta ute i verksamheternas olika uppdrag. Viktiga kriterier för ett lyckat förändringsarbete i gruppens sociala arbetsmiljö är en god dialog och reflektion. Du behöver även ha en teoretisk förankring, förmåga till analys, en pedagogisk approach och ett coachande förhållningssätt. I uppdraget ingår det även ett samarbete och informationsutbyte med verksamhetscheferna och HR-konsulterna. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som:


• Har en akademisk utbildning inom det beteendevetenskapliga området, gärna inom pedagogik eller psykologi
• Har utbildning och några års erfarenhet av praktiskt arbete i antingen KBT steg 1 eller PDT steg1
• Har ett par års erfarenhet av att arbeta med grupputveckling i större organisationer
• Är en god kommunikatör både skriftligt och muntligt
• Har körkort.

 Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.

Som person är du trygg, stabil och inger förtroende. Du samarbetar gärna och är bra på att skapa kontakter och att underhålla dem. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och är självgående i ditt arbete. Du har en positiv attityd till ditt arbete och drivs av att ständigt förbättra dina arbetssätt och utveckla verksamheten. Du har förmågan att tänka och arbeta flexibelt och serviceinriktat för att kunna möta de behov som snabbt dyker upp i verksamheten.

Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet då du kommer att arbeta mycket tätt med våra nuvarande beteendevetare och ert samarbete är mycket viktigt för hela verksamheten. 

Var vänlig och lämna löneanspråk i din ansökan. Löpande urval sker.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2022 08 12

Tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Intervjuer kommer att ske 15 - 18 augusti.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juli 2022
  • Ansök senast: 12 augusti 2022

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023