Bid Manager inom offentlig sektor till ALTEN

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av anbudsprocessen och trivs i en koordinerande och säljande roll med många kontaktytor? ALTEN söker nu en Bid Manager med stort affärsintresse som vill ansvara för och utveckla vårt anbudsarbete! 


ARBETSUPPGIFTER
Som Bid Manager kommer du att bevaka förfrågningar och upphandlingsannonser, göra bedömningar av vilka som ska svaras på samt ta fram säljande anbudssvar som leder till fler goda affärer. I den här rollen har du ett koordinerande och projektledande ansvar under själva upphandlingsprocessen. Genom att lägga upp en projektplan säkerställer du att rätt person blir involverad vid rätt tillfälle och att vi håller tidsramar och kvalitet enligt vår anbudsprocess.

DIN PROFIL
Vi söker dig som är social, driven och som ser en skönhet i det skrivna ordet. Du går igång på utmaningar och för dig faller det sig helt naturligt att jobba utifrån olika mål. Du är dessutom bra på att bygga relationer och att skapa förtroende hos människor.

Krav
- 1-5 års arbetslivserfarenhet inom försäljning
- Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Ibland kan resor i tjänsten förekomma och därför ser vi att du även innehar körkort B

För att trivas i rollen är du troligtvis en person som gillar ordning och reda, du arbetar strukturerat och lämnar inget åt slumpen. Vidare tror vi att du har en god kommunikativ förmåga och har ett strategiskt och analytiskt förhållningssätt samt en drivkraft att vinna nya affärer och utveckla nya affärsmöjligheter. Du behöver vara en nätverkande person som tycker om att arbeta både självständigt och i nära dialog med verksamheten.

VARFÖR SKA DU VÄLJA ALTEN?
ALTEN är ett av Europas ledande konsultbolag med 30 000 anställda i 22 länder. Att vår personal är vår viktigaste resurs är givet och att sträva efter att erbjuda utveckling och karriär blir därför lika självklart. Hos oss får du även möjligheten till ett stort affärsnätverk och din roll innehåller många spännande erfarenhetsutbyten. Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats som präglas av fartfylldhet, frihet under ansvar och härliga kollegor.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 28 februari. För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Partner Sofia Johansson på sofia.johansson@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pontus Kastrup

Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg

Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alten Sverige AB Västra Frölunda
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 28 januari 2019

Besöksadress

Teknikringen 8
None

Postadress

A Odhners Gata 41
Västra Frölunda, 42130

Liknande jobb


Tender Technical Lead

Tender Technical Lead

28 mars 2024

Tendering Engineer Power Systems

Tendering Engineer Power Systems

22 mars 2024

Program Manager

Program Manager

26 mars 2024

Bid Manager till Nexer Group

Bid Manager till Nexer Group

13 februari 2024