Bid Manager till 9Solutions i Helsingborg

Bid Manager till 9Solutions i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av en spännande tillväxtresa där du har stor möjlighet att vara med och påverka? Har du ett brinnande intresse för utvecklingen inom IT och teknik och dess nya användningsområden? Då är detta tjänsten för dig! 9Solutions i Helsingborg växer och söker nu en systematisk och målorienterad Bid Manager som är öppen för att arbeta i en expansiv organisation!

Ansvarsområden
I rollen som Bid Manager på 9Solutions är du en viktig del av ett växande bolag verksamma inom ett expansivt affärsområde. Du är huvudansvarig för att utveckla och driva anbudsprocesser, bygga relation med kunden inom den offentliga och privata sektorn för äldreomsorg och hälsovård. Du supporterar befintliga och framtida kunder i tekniska frågor rörande positionerande trygghets- och kommunikationssystem och intelligenta vårdlösningar med målsättning att bygga långsiktiga relationer. Du representerar 9Solutions vid anbudspresentationer och mässor för att implementera och stärka varumärket på den svenska marknaden. 

Ditt huvudsakliga ansvarsområde omfattar:
Planering och hantering av anbud; dvs. analysera förfrågningsdokument och avtal samt göra beräkningar och förslag på prissättning 
Säkerställa att anbud lämnas in enligt tidplan och inom budget
Presentera 9Solutions erbjudande i upphandlingsprocessen i syfte att säkerställa krav och/eller som en del av bedömningen/utvärderingen i upphandlingen
Utveckla kunderbjudandet tillsammans med övriga kollegor i teamet




Kvalifikationer
För att vara framgångsrik I rollen som Bid Manager på 9Solutions tror vi att du är driven och självständig med ett affärsmässigt tankesätt. Du är analytisk, resultatdriven och effektiv i ditt arbete samt har förmågan att se både till detaljerna och till helheten. Kombinationen av de analytiska och administrativa inslagen i rollen i kombination med de sociala inslagen passar dig. Du är kommunikativ och besitter förmågan att bygga långsiktiga relationer med interna och externa parter. Ditt arbete är synonymt med hög kvalitet, struktur och professionalism och du triggas av att driva komplexa upphandlingar som sätter din analytiska förmåga på prov. Ambitionen är att hitta smarta lösningar till kund och samtidigt generera lönsamma affärer.

Vi söker dig som uppfyller följande:


God kunskap inom IT och en förståelse för molnbaserad teknik och  mobila enheter
Eftergymnasial utbildning på högskole-/universitetsnivå. Inriktning inom IT, teknik eller ekonomi är önskvärt.
 Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
 Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt


Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta mot den offentliga sektorn, gärna mot äldreomsorgen och/eller sjukvården. Likaså om du har arbetat specifikt med produkter och tjänster inom välfärdsteknologin. Vidare ser vi stora fördelar i att du i tidigare roller har arbetat med upphandling och har grundläggande kunskaper i LOU och avtalsjuridik.

Ansökan
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2020-02-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar 9Solutions med Randstad. Kontaktperson är ansvarig rekryteringskonsult Mikaela Hutzelmann, mikaela.hutzelmann@randstad.se. 



Om företaget
På tio år har 9Solutions vuxit till en ledande leverantör av positionerande trygghets- och kommunikationssystem och intelligenta vårdlösningar. 9Solutions-systemet används av över 1 100 hälsovårdsorganisationer såväl i särskilda boenden och sjukhus som inom hemtjänsten. Med vår trådlösa säkerhetsknapp har vi gått i frontlinjen för teknik som levererar realtidsinformation och därmed ökar tryggheten för kunderna. 9Solutions grundades 2009 och finns idag i Finland och Sverige med drygt 50 anställda och 8 MEUR i omsättning.

Varför välja 9Solutions?
Du blir en viktig del i en spännande tillväxtresa i ett snabbväxande bolag. Vår digitala lösning är mycket konkurrenskraftig - enkel i sin grundläggande design, användarvänlig, håller ett konkurrenskraftigt pris och erbjuder avancerade funktioner, pågående produktuppgraderingar och produktutveckling.

Vi är inte bara ett teknikföretag. Vi är ett professionellt team som stöttar våra kunder på alla områden. Vi tar hand om produktion och logistik och säkerställer utbildning och teknisk support av hög kvalitet för våra kunder. Vi värdesätter god arbetsmiljö och ingår i programmet Great Place to Work.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 26 februari 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb