Bid Manager till Kinnarps i Stockholm och Göteborg

Arbetsbeskrivning

Triggas du av tanken på att vinna fler upphandlingar och nya avtal? Har du förmågan att projektleda, involvera rätt personer och kvalitetssäkra information? Om du vill vara med på den spännande resan att vidareutveckla Kinnarps Bid-funktion, då ska du läsa vidare! Det här är rollen för dig som gillar teamarbete, är analytisk, har sinne för detaljer och en fallenhet för affärer.

Kinnarps söker Bid managers till både Stockholm och Göteborg, sök redan idag!


Arbetsuppgifter
Rollen som Bid manager är en specialisttjänst i syfte att stödja organisationen med fokus på att ge kvalificerat säljstöd kring anbudsavtalens villkor och innehåll vid större anbudsinlämningar samt lokala anbud/upphandlingar.

Du arbetar med ramavtalsupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar för Kinnarps, såväl komplexa som enklare anbud. Detta innebär att driva det operativa anbudsarbetet där du bevakar, producerar, projektleder och kvalitetssäkrar anbud främst inom offentlig upphandling enligt LOU utifrån ett koncernövergripande affärmässighetstänk. I rollen ingår även att deltaga vid större privata upphandlingar/anbud i samarbete med ansvarig KAM och berörd säljenhet.

Organisatoriskt tillhör rollerna ”Anbudsgruppen” på Kinnarps Sverige Försäljning AB och är placerade i Stockholm och Göteborg. Den ”Centrala anbudsgruppen”, med placering i Kinnarp, ansvarar för att driva centrala (rikstäckande och regionala) ramavtalsupphandlingar samt att stötta lokala upphandlingar och anbudsförfrågningar på säljenheter runt om i Sverige.

Anbudsgruppen ansvarar även i viss utsträckning för avtalsvård och -utveckling samt administration av befintliga avtal såsom implementering och uppföljning. Därtill inkluderas även andra försäljnings- och marknadsrelaterade uppgifter som exempelvis konkurrent-, pris- och produktanalys.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, med fördel inom anbud/offentlig upphandling, samt flerårig erfarenhet av operativt anbudsarbete inom offentliga upphandlingar och avtalshantering. Erfarenhet av LoU är ett krav för denna tjänst. Du har arbetat i TendSign eller annat upphandlingsverktyg och hanterar Word och Excel obehindrat. Vidare uttrycker du dig väl på svenska i tal och skrift med en utmärkt förmåga att skapa intresseväckande och överskådligt textmaterial och dina kunskaper i engelska är på en god nivå.

För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara analytisk, noggrann och strukturerad. Du är ansvarstagande med förmåga att prioritera, driva ditt arbete framåt och slutföra dina uppgifter. Därtill har du lätt för att samarbeta och kommunicera med personer på olika nivåer både internt och externt. Sist men inte minst söker vi dig med ett brinnande intresse för LOU och affärer!
Om Kinnarps
Kinnarps grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson. Kinnarps levererar inredningslösningar för kontor och offentliga utrymmen. Hög kvalitet och låg miljöpåverkan kännetecknar hela värdekedjan, från råmaterial till färdiga arbetsplatslösningar. Kinnarps är en av Europas största leverantörer av arbetsplatsinredningar. Kinnarps har 2100 anställda och driver försäljning i 40 länder med en omsättning på ca 4,2 miljarder 2017/18.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 februari 2019

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

Kungsgatan 57 A
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Tender Technical Lead

Tender Technical Lead

28 mars 2024

Tendering Engineer Power Systems

Tendering Engineer Power Systems

22 mars 2024

Program Manager

Program Manager

26 mars 2024

Bid Manager till Nexer Group

Bid Manager till Nexer Group

13 februari 2024