Bidragshandläggare

Arbetsbeskrivning

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medledarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.

Enheten för ekonomiskt bistånd söker en bidragshandläggare för anställning tillsvidare. Vi som arbetar på enheten är 12 socialsekreterare, 1 utredare för felaktiga utbetalningar, 5 biståndshandläggare, 1 gruppledare och 1 enhetschef. Enhetens huvudsakliga arbete är att hjälpa personer så att de blir självförsörjande och att pröva individers ansökan om ekonomiskt bistånd. Socialsekreterare på enheten arbetar med stödjande och motiverande förändringsarbete med individer som är beroende av försörjningsstöd. Bidragshandläggare handlägger ansökningar om ekonomiskt bistånd. Enheten arbetar strukturerat och teambaserat.
Varje månad handlägger vi en ansenlig mängd ansökningar om ekonomiskt bistånd vilket innebär högt tempo och höga krav på samarbete.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar. Stadsdelen ligger i sydöstra Stockholm, har 45 000 invånare och omfattar stadsdelarna Hammarbyhöjden, Björkhagen, Enskededalen, Kärrtorp, Bagarmossen, Skarpnäcks gård, Flaten, Orhem och Skrubba.

Vid Skarpnäcks stadsdelsförvaltning, liksom i staden som helhet, strävar vi efter blandade arbetsgrupper och vi välkomnar därför en mångfald av sökande.

1 plats(er).

ARBETSUPPGIFTER
Bidragshandläggarens huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Handlägga ansökningar om ekonomiskt bistånd både självständigt och i nära samarbete med socialsekreterare
* Telefonkontakt och möte med med klienter och myndighetspersoner
* Vara delaktig i verksamhetsutveckling och att utveckla och förnya arbetsmetoder
* Representera enheten i olika arbetsgrupper

KVALIFIKATIONER
Du ska:
* ha ekonomisk eller samhällsvetenskaplig utbildning, lägst gymnasienivå
* vara väl förtrogen med myndighetsutövning
* kunna organisera och prioritera ditt arbete
* klara av att arbeta med högt tempo
* vara noggrann och pålitlig
* kunna leverera hög kvalitet
* kunna arbeta självständigt och i team
* ha god samarbetsförmåga
* ha stark ansvarskänsla
* ha god servicekänsla och vana att hantera olika typer av människor

Vi kommer att välja ut lämpliga kandidater för intervju och praktiska arbetsprover.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Vi ser gärna att du som söker kan andra språk utöver svenska och engelska.

Som anställd har du friskvårdstimme och tillgång till motionslokal och flera träningspass och du kan även köpa förmånligt träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete är ett krav. Det är meriterande om du har arbetat i Paraplysystemet. Erfarenhet av arbete som bidragshandläggare är meriterande.

Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi gör urval och intervjuer löpande.

Vi tar emot ansökningar som kommer in via jobb i stan.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Liz Margulies ,08-508 15 342

Arto Eriksson , Gruppledre , 08-508 15 335
Birgitta Naess, SACO, 08- 508 406 23 (facklig)
Saime Civas, Vision, 08-508 18 264 (facklig)

Kontaktpersoner på detta företaget

Liz Margulies

Sammanfattning

Besöksadress

-
None

Postadress

Box 5117
Stockholm, 11220

Liknande jobb


16 maj 2024