Biljettkontrollant

Arbetsbeskrivning

SL Kundtjänst söker biljettkontrollanter SL Kundtjänst ägs av SL och dess trafikutövare.Vi är totalt ca 200 personer som har som huvuduppgift att - för en utveckling av SL-trafiken - enkelt, samordnat och med hög kompetens ge information till och hantera synpunkter från resenärer i Stockholms Län samt säkerställa att resenären i SL trafiken har rätt biljett. SL Kundtjänst söker nu biljettkontrollanter med visstidsanställning från och med 1 december 2007 till och med 1 september 2008, med möjlighet till förlängning.Som kontrollant arbetar du inom hela Stockholms län.Du skall kunna arbeta kvällar och helger och ha fyllt 18 år.Kontrollanterna har ett omväxlande arbete i olika trafikmiljöer.Du kommer att möta våra kunder i en öppen kundmiljö ute på stationer, på tåg och bussar och arbetar då i uniform.Arbetet innebär att: . Kontrollera att resenärerna har giltiga färdbevis.. Uppträda korrekt, hövligt och lugnt för att undvika att konflikt uppstår.. Ha goda kunskaper om SLs taxa, SLs verksamhet och kunna informera om SLs trafik . Kunna uttrycka sig på svenska i tal och skrift.. Tala och förstå engelska . Ha en väl utvecklad förmåga att hantera konfliktsituationer. Du har lätt för att kommunicera och behärskar också konsten att lyssna.Det är meriterande om du är flerspråkig.Du skall kunna möta våra kunder med empati och förståelse samt ha stort tålamod och ha god social förmåga.Du skall också dela våra värderingar om samverkan, ansvar, förtroende och engagemang.SL Kundtjänst eftersträvar mångfald utifrån alla aspekter.

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

Lindhagensgatan 100
Stockholm, 10573

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010