OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi jobbar med att skapa bra dagar året runt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Tillsammans bygger vi ett Gävle att vara stolta över, som växer och som gör skillnad i människors liv. Vi behöver dig för att bli ännu bättre. Du kan bli en av våra 7000 medarbetare som gör ett viktigt jobb. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med flera möjligheter till utveckling. Vårt öppna arbetsklimat präglas av respekt för allas lika värde.
Gävle kommun har cirka 6500 anställda varav drygt 2200 arbetar inom Omvårdnad Gävle. Vi ansvarar för stöd och omsorg till äldre och personer med funktionsnedsättning Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare nu och i framtiden. Olika rekryteringsaktiviteter, kompetensutveckling och verksamhetsutveckling är viktiga inslag i detta arbete.
Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med kunder, anhöriga och varandra.
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndschef ansvarar du för att i det dagliga arbetet leda handläggare i den beslutsfattande processen för beslut utifrån Sol, LSS och avgifter.
Den vi söker ska vara en tydlig ledare, uppgiftsorienterad med förmåga att motivera och entusiasmera medarbetarna. Som ledare ska du kunna arbeta målmedvetet och strukturerat, samtidigt som du är öppen för flexibla lösningar och nytänkande.
Kundfokus, utifrån ett helhetsperspektiv, är en förutsättning för arbetet. Förmågan att skapa effektiva och kvalitativa former för samverkan med alla berörda aktörer är väsentlig.
Du är direkt underställd myndighetschef. Du ingår i myndighetsenhetens ledningsgrupp.
Inom myndighetsenheten arbetar förutom handläggare inom Sol, LSS, två biståndschefer, medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), nutritionsansvarig dietist (NAD) samt socialt ansvarig samordnare (SAS), boendesamordnare och avgiftshandläggare. Myndighetsenheten leds av myndighetschef.
KVALIFIKATIONER
Lämplig bakgrund är utbildning på högskolenivå inom social omsorg, eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har väl vitsordad erfarenhet som chef/ledare, gärna för handläggare och chefer, samt goda kunskaper och erfarenheter av ekonomi och personalfrågor.
Som person och i rollen som ledare svarar du upp mot Omvårdnad Gävles krav på kompetens. Viktiga kriterier är tydlighet, målmedvetenhet, helhetssyn, engagemang, förändringsbenägenhet och kommunikativ förmåga.
Omvårdnad Gävle ansvarar för en verksamhet som är i ständig utveckling och förändring.
Viktiga personliga egenskaper är lyhördhet, empati, ansvarstagande och handlingskraft kombinerat med god samarbetsförmåga. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Helhetstänkande utifrån ett arbetsgivarperspektiv är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsgruppen PFV
070-167 55 07 Tel tid vardagar 8-10
Kommunal
026-17 99 67
Pia Alsin Verksamhetschef
026-17 99 42
Ylva Olsson Kommunal Gävle
026-17 99 15
Gull Karlsson Vision
026-17 99 27
Ann Hedbom
026-17 88 12
Kerstin Nordström
026-17 98 99
Lena Yngvesson
026-17 72 49
Anna Rosshagen
Vårdförbundet